Mariposa
Daha önce başka bir posta attığım yorumu size kopyaliyorum. Savunmayı öğretmek zorundayız.
3.5 sene boyunca kimseye vurmasın zarar vermesin diye büyüttüğüm oğluma ben bu sana vuruna vur diyorum vicdanımın bir köşesi bunun yanlış olduğunu söylese bile yaptığım şeyi mecbur biraktiranlar utansın. Kreşe,arkadaş ortamında benim çocuğuma vurulduğunda elindeki oyuncak zorla alındığında karşımdaki kişi kendi çocuğunun yaptığı zorbalığı ağız ucuyla yapma annecim diyip yüzünde o umarsızca gururu bizi bu hale getiriyor. Kreşte vuran çocuğa vurmayı bırakın tepki bile vermiyordu benim oğlum.
Burada şuan bu cümleyi yargılayıp hersey konuşarak cozumlenir diyen bir çok annenin bebeği küçük ve daha bu asamalara gelmemiş biraz daha büyüdüğünde sizin saygıyla büyüttüğünüz kimseye vurmasın diye öğrettiğiniz çocuğunuz kendi hakkını bile savunmadagi gün geldiğinde pişman olursunuz bırakın küçük yaşta bunu öğrensin. Bu cümleleri söylediğim için çok üzgünüm ancak hayat bizim vicdanla yetistirdigimiz çocuklarımız için çok zor ve işin en riskli kısmı ise bebeklerinde siz yanindasiniz ilkokul çağına gelmiş bir çocuk kendini korumadigi takdirde akran zorbalığı çok daha büyük şeylere sebep oluyor. Bu yazımı en iyi yaşayanlar anlar, o yüzden üzgünüm ama 3.5 yaşındaki oğluma bunu öğretmek zorundayım umarım sizlerde benim gibi ogretmediginiz için pişman olacağınız günler yaşamazsınız.