sevim_kos üslubunuzdaki yumuşaklık beni gerçekten çok mutlu etti. Ortak paydada buluşabileceğimize inanmıştım çok şükür öyle de oldu 😊 şimdi çok daha güzel bir hevesle yeniden başlayalım o zaman 😊 ben kabul olmaz demedim o kısmı uzun yazım içerisinde yanlış anlamış olabilirsiniz. Post sahibi zaten latin harfleriyle okumayı kast ediyormuş ben de o şekilde okumasının da olacağını, ama harflerin ses çıkışlarının tam karşılanmayacağını söyledim. Anlamını okumak konusunda da zaten fikrimi belirttim, benim gözümde olmazsa olmaz diyeceğim kadar önemli ve hassas bir konudur anlamının bilinmesi. İnanın en büyük çabam bu, her zaman bunu söylüyorum. Ama sizinle aynı düşünmediğimiz tek konu, ben anlamının yanında ibadet olarak aslının da okunması gerektiğini söylüyorum ve bunu tabi ki kendi heva ve hevesimden söylemiyorum. Dinimiz akıl dinidir ama bazı şeyler aklımızı aşar, yani dinde olan bütün hükümleri mantığımıza oturtma çabamız sonuçsuz kalır. Biz tabi ki sorgulayacağız ama eğer ortada ayet ve hadis varsa mantığımıza uymasa bile teslim olmayı bileceğiz. Çünkü islam teslim kökünden gelir ve müslüman teslim olan kimsedir. Peygamberimiz bir hadisinde “Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben ‘Elif Lâm Mîm’ bir harf demiyorum. Aksine ‘Elif’ bir harf, ‘Lâm’ bir harf, ‘Mîm’ de bir harftir.” (Tirmizî, Sevabü’l-Kur’ân, 16) buyuruyor. Başka bir hadiste “Kur’ân-ı Kerim’i maharetle okuyan bir insan, Kirâmen Kâtibin melekleri seviyesinde olur. Onu o seviyede beceremeyen, fakat halis bir niyet ile okumağa çalışan, okurken de kem küm edip dili dolaşan ve Kur’ân’ı okumak ona zor geldiği halde okuyan insana da iki sevap vardır.” (Buharî, Tevnid, 52; Müslim, Müsafirûn, 244) buyuruyor. Yani aslıyla okumanın sevabı hadislerle sabittir. Biz aslını okuyarak sevap kazanıyoruz, anlamını okuyarak imanımızı kuvvetlendiriyoruz. Bunu çift kanatlı kuş gibi görmek lazım, biri eksik olursa kuş uçamaz 💕