Dilaylaa müslüman olmadığınızı söylediniz saygı duyuyorum 😊 ben sadece bizim gözümüzde neden böyle yapmamız gerektiğini size anlatmak istiyorum. Şu konuda post içerisinde yazdığım bütün yorumumda olduğu gibi hemfikiriz, kesinlikle anlamı bilinmeli. Anlam olmadan ruh olmaz, anlam olmadan amel de olmaz. Eğer müslümanlar bu kadar geri kalıyorlarsa bunun en büyük sebebi Kur’an’ı anlamıyor ve amel etmiyor oluşlarıdır. Ama bunun dışında aslıyla okumak da bir ibadettir, yani bize sevap kazandıran bir yoldur. İslam dininde okunan başka hiçbir kitabın böyle bir özelliği yoktur. Sadece Kur’an okunan bütün harflerine sevap kazandırıyor. Ahirette küçücük göreceğimiz bir sevaba bile çok ihtiyacımız olacak, o yüzden “sevap dışında hiçbir faydası yok, bu sebeple okumaya gerek de yok” diyemeyiz. Sırf sevap olması okumak için bir sebeptir zaten. Yani hem aslı olmalı hem anlamı olmalı 😊 Ben ifrat-tefrit durumuna çok üzülüyorum, zamanında kimse anlamını okumamış sadece arapçasını okumakla yetinmişler diye şimdi bir aşırılıktan diğer aşırılığa geçiliyor ve sırf anlamı okunuyor. Oysa bizim dinimiz itidal dinidir, yani herşeyin ortası olmalı. Biri diğerinin olmasına engel teşkil etmemeli, bir sayfa aslını okuyup bir sayfa anlamını okumak en güzeli olur. Rabbim hepimize hakkını vererek okumayı nasip etsin 🤲🏻😊🌺