senay-12
senay-12 herkes çok erken demis de bazı bebeklerin gelişimi için veya ek gıdaya erken başlayacaksa tadım için 4. Ayda başlanıyor yani ek gıdaya başlıyorum veya ne zaman başlıyim diyen anneler oturtup sahanda yumurta vermiyor zaten bı kaşık onda çay kaşığı ¼, veriyor ki tadını hatırlasın sonradan diye. Tutturmuslae erken erken diye adı üstünde tadım ek gıda ek yani. Doktor gelişimini uygun görürse ihtiyacı var derse tabii ki tadıma başlar anneler. Tadım bitene kadar çocuk 5. Ayına gelmiş olur zaten. 6. Ayda ek gıdaya geçildiğinde de günde bir defa ek gıda veriliyor peşinden anne sütü/devam sütü her ne şekilde besleniyorsa o veriliyor. Anne sütü/devam sütü en az bir buçuk yaşına kadar devam ediyor. Sadece tadım / tadını bilməsi için. Zaten dönemi geldiğinde sadece katı gıdaya geçtiği zaman yemek secmesin tadına aşina olsun diye her şeyden tattirin diyor doktorlar. Amerikan pediatri akademisi görüşüne göre de alerjik besinler ( fıstık yumurta beyazı çilek vs.) ne kadar erken tattirilirsa o kadar az alerji geliştirir.