Hepimiz iyi anneyiz hic kimse bebegimizi bizde daha cok dusunemez. Lakin bir sey yaparken de bebeğimizi yeterince anlıyor muyuz? Onu iyi gozlemledik mi? Bizden aslinda ne istiyor, onu hissettik mi?
Uyku eğitimi (desteksiz uyutmak)cok yönlüdür. Kimi bebek aşırı tepki veriyor,cok ağlıyor deriz ya. Aslinda bu şu demek, bana uyguladığın bu yöntemi istemiyorum. Bunu bana yapma demek. Aglatmadan incitmeden, anne karnindan baslayan ve o aya kadar (veyahut yaşa kadar) olan süreçte en güvendiği liman olan anne-bebek bağına zarar vermeden uygulamak gerek. Bi yerlerde yanlış yaptığımızın farkina varmak gerek. Yırtına kadar agladi ama elbet alisti cümlesini sindiremiyorum ben. Uykuyu değil çaresizliği öğrettiğinin farkina varmali burda anne. Ağlamadan, ağlatmadan uyku egitimi olur mu yaa diyen anneler illa ki olacaktır. Evet var, ben egitim adi altında yumuşak gecislerle desteksiz uyutmayi 3 günde değil yada 1 haftada değil tam 4 ayda verdim. Yavas yavas,sakin sakin, tek bir göz damla akitmadan..uyku egitmeni arkadaşım var. Ve bana dediği şu. 3 günde,5 gunde verilen egitimlere cok karşıyım. O güne kadar bebek ne şekilde uyuyacagini bilmezken , biz annelerin bebeğe öğrettiği yöntemi, yine onu anlamadan hayatindan çıkartmaya çalışıyoruz. Alışkanlığa dönen bu yöntemi biraktirmak istediğimizde ağlayarak tepki vermesi normalken, ağlamasına karşı bir sey yapmamak normal değildir. 3 günün sonunda bende zorla eğitim veririm. Sonra aile cok mutlu olur. Ne güzel artık uyuyor diye düşünürken, bu çocuk 4 5 yaşlarına geldiğinde o olayın bilinç altı ile anneye yalan söylemeler, anneden bir sey saklayarak iş yapmalar baslar. Kisa vadede birsey olmazken uzun vadede aileler çocuklarında böyle etkiler göreceğini hic bilmezler, demisti.
İnşallah ağlata ağlata uyku egitimi veren anneler varsa suan yazımı okumalarini cok isterim..