Nursena0606 Asg o zaman direkt otizm demek doğru olmaz bence. Etkilendipi bir şeyler olabilir. Yine de başka doktorlara götürmenizde fayda var.
Asg Nursena0606 biz bı kaza geçirdik ondan sonra olan 2 3 kelime de gitti ama isme bakmama hep vardı bu arada iki ismi var herkez tek ismini söylüyor ben birleştirerek acaba ondan da olabilirmi
agns Nursena0606 önce konuştu sonra konuşmayı bıraktı diye otizmli değil diyemeyiz çünkü 18 yaşına kadar her çocuk otizm olma riski taşıyor ne yazık ki
Elanur11 Strongmomm mesela benim oğlum cekingen ama diğer cocukları yetişkinleri inceliyor göz teması yabancıya kısıtlı olsa da arkama saklanıp izliyor
Strongmomm Elanur11 bir öğretmen sık görnediği bir kuzen vs. göz temasına inip oyun oynamak konuşmak göz teması kurması gerekir en erken tanı 2.5 yaş ile 3 yaştır devlet hastaneleri pek tanı koyamıyor özel otizim merkezleri var cocukla görüşme yapıp tanı konuluyor. isterseniz bir götürün
Strongmomm Elanur11 arkadaşlar cocuklarınız sürekli aynı ortamda aynı kişiler ile oyun ortamı aike akraba ortamında yetişiyor yabancılara karşı utangaçlık sergikeye bilir bahsettimiz durum daha farklı detaylı inceleme ve gözlem gerektiriyor
Asg Strongmomm canim haftanın iki günü oyun evine gidiyor orda çok bilmiyorum ama komşunun çocuklarını gördüğünde gülücükler saçıyor çocuklar kossa kahkaha atıyor çocukları izliyor yani
Nursena0606 Asg yani bebekliğinden beri ismiyle hitap ediyorsanız öğrenmiş olması gerekir. 5 aylık oğlum adını biliyor. Doğduğundan beri adıyla sesleniyorum.
Asg Deletedmom5447 canim alıyor ama vermiyor istemediği şarkı olunca kumandayı getiriyor geçenlerde biberonunu gitti tezgaha koydu ama ben al kızım diyince almıyor ver kızım diyince vermiyor mutlaka goturucem
Oslem33 Asg gayet güzel masallah canım sen içini ferah tut Allah ın izniyle zaten bir sıkıntı olsa doktor soylerdı
Asg Burnunu kulağını çenesini gösteriyor söylemeye çalışıyor ama ceviremiyo gibi meyve kartları var orda ayvayla visneyi söylüyor canı isteyince. Ayşe Ayşe sekermi şarkısında a a a diyo ağzını aç dediğimde ha ha ha yapiyo ceviz adamda da karni davul gün güm güm dediğimde karnına vuruyor
Nursena0606 Asg hmmm. Tek büyüyor olması da etkili olabilir. İlk önce asıl nedeni bulmak gerekir. Otizm demek kolay değil. Tek büyümesi, kalabalık sevmiyor olması, karakteri, etkilendiği bir olay. Bunları değerlendirmelisiniz. Allah yardımcınız olsun.
Nursena0606 agns konuşmuyor diye de otizm denilmez. Yaşı çok küçük belki bir olaydan etkilendi. Mesela kardeş kıskançlığı, kaza, doğal afet şiddet vs.
agns Nursena0606 bunlar ancak psikoloji bozar otizm inanın bunlarla ilgili bişey değil kuzenimin çocuğu otizmli 18 aylıkken teşhis kondu Allah kimseye vermesin çok zor
-erCansu- Asg eşimin bi akrabası var oğlumdan 15 gün büyüktü köye gittiğimizde gördüm ozmn 2 bucuk yaş civarlarındalardı aynı anlattıgın gibi komut alma asla yok göz teması çok az mesela top oynayalm hadi at dediğin zaman asla atmazdı kendi başına oynardı hani etrafında birsürü insan var ama kendi dünyasında hareket ediyodu öyle diyim biz biraz üstüne gittik doktora gitme konusunda ona göre sadece konuşamıyordu anlıyorm insan kondurmak istemiyor ama doktor uyaran eksikliği oldugunu söylemiş kreşe vermişlerdi şuan son durumu ne bilmiyorum sanki sizinde öyle bi sıkıntınız var gibi
Asg -erCansu- evet bizede uyaran eksikliği dediler haftada 2 gün oyun evine götürüyorum umarım düzelir umarım sağlıkla buyur
demirboy Asg instagramda psikolog Cihan Çelik var paylaşımları çok güzel ve faydalı. Bu tip durumlarda kreşe verin vs önerisine çok karşı çıkıyor. Özel eğitim alarak yanında kreş desteğini savunuyor kreş faydalı olur ancak öncelik bireysel eğitim diyor. Evet bir anne için bunlar zor süreçler ama aşılabilecek durumlar da var erken başlandığı takdirde. Siz uzman bir psikoloğa götürerek eğitimlere başlayın iki ayda bile çok büyük farklar görürsünüz
Dadam Asg 2 kelimeli cümlelere geçmesi gerekir diye biliyorum 2 yaş itibariyle, bol bıl kitap okuyun faydası olacaktır
demirboy popcap çekingenlik ayrı komut almama ayrı. Çekingen olan çocuğu sosyal ortama sokarak bunu aşabilirsiniz ama komut almayan çocuğu kreşe vermek bu konuda katkı sağlamaz zaman kaybı olur. Bir uzman yönlendirmesi gerek bayanın çocuğu için