memonunannesi benimki sakin bebekti ya da değildi bu ilerleyen aylarda belli oluyor. Ben hastaneden geldiğimiz günden asla sallamadım, ne kadar ağlasa da kucağıma aldım, sakinleştirtim, ninni söyledim, gazını çıkardım yerine bıraktım. Sallandığı için sakinleşmiyor zaten, bi şekilde sonunda uyuduğu için sakinleşiyor. Yani bunun benim bebeğimin sakin olmasıyla bi ilgisi yok. Sonuçta ilk günden bunu bilemezdim. Zaten kolik bebek de 2 hafta sonra kendisini belli ediyor. Bide şöyle söyliyim mesela biz hastaneden geldiğimiz gün bebeğin karnını doyurup, altını temizleyip, gazını çıkarıp yatağına bıraktım, kaynanam hemen geldi sallamaya. Sallama neden sallıyorsun diyorum e nasıl uyusun küçücük bebek diyor. İşte tam olarak merak ettiğim buydu, neden insanlar bebeklerin sadece sallanarak uyuya bileceğini düşünüyor? Anne karnında zaten sallanıyor diyorsunuz ama o başka bi durum, hafif sallanmakla beşikte sallanmak aynı olamaz. Öyle olsaydı anne karnında bulunduğu her ortamı 2-3 yaşına kadar bebeğe sağlamak durumunda kalırdık. Herşey alıştırmakla ilgili. Tabi anlıyorum çaresizlikten aman yeterki uyusun da nasıl uyursa uyusun diyerek sallıyor çoğu anne ama işte azcık sabr etseler alternatif yollar arasalar belki de böyle olmaz.