merhabalar iyi aksamlar, postu gorunce duyarsiz kalamadim. Otizm basliklarindan biri de bana ait😊 okadar takmistim ki kafaya oglumu tam 1 yasina girdigi gun psikiyatriste goturmustum. Iste bay bay yapmiyordu adina cok bakmiyordu emekleme yurume hicbisey yoktu. Doktor tam emin olamamakla birlikte ozel egitim alsa bisey kaybetmez riske atmayalim ozel egitim alsin dedi, 1 yasindaki bebegi ozel egitim kurslarina goturmeye basladim. Sonra farkli seyler olustu iste fizik tedavi aldik genetik test yurumuyor falan filan derken ozel egitimi birakmak zorunda kaldim cunku cocuk surekli biyerlerdeydi, kiyamadim da. 20 aylik yurudu yurumeye baslayinca yine otizme sardim, iste konusmuyordu garip takintilari vardi cok hareketliydi falan tekrar psikiyatriye goturdum , psikiyatrist yine net bisey soyleyemedi komutlari anliyordu falan sadece hareketliligi icin ozel egitim onerdi, biz tekrar ozel egitime basladik eve hoca geldi . 2.5 yasina dogru benim bu cocuga yapabilecegim bisey yok, tani koymak benim gorevim degil ama tugkanin bence biseyi yok kres cok iyi gelecek ona dedi. Zaten buyudukce biraz evham yaptigimi anladim. Hareketleri buyuk oranda duzeldi mesela elimizi asla tutmazdi ardina donup bakmazdi normale döndu, iste garip takintilarini unuttu, konusmaya basladi falan. Ama gercekten benim oglumda farkliliklar vardi bariz belli olmasada takintilari falan dikkat cekiyordu. Yani soylemek istedigim tabi ki dikkatli olmaliyiz ,olalim da. Ama otizm konusu okadar ucu acik bi konu ki hicbir seyi olmayan cocuga bile supheyle yaklasabiliyorlar. Her cocugun gelisimi farkli oldugu icin erken yasta tani koymayi zaten cok saglikli bulmuyorlar. cok buyuk ranta dokmusler bu isi ozel egitimcilerle psikyatrlar birbirlerini taniyor, oneriyor vs. Ben cok yiprattim kendimi , cok maf ettim. Deli gibi okuyordum agliyordum, gitmedigim doktor kalmadi. Suan 3.5 yasinda o kadar akilli bi cocuk oldu ki, krese gidiyor arkadaslariyla arasi cok iyi, takinti falan kalmadi akranlarini yakaladi. Bazi cocuklar biraz geriden gelebiliyorlar, yapmasi gereken seyleri sonradan yapabiliyorlar . Uzmeyin guzel anneler kendinizi, bu tarz konularda da bi doktora bagli kalmayin. Bay bay yapmadi vay efendim alkis yapmadi, tel sarar yapmayi bilmiyor, bosverin yipratmayin kendinizk. Cocuklari da rahat birakin😊 ben cocugu da kendimi de artik biktirmistim. Komut vere vere cocuk duyarsizlasmisti, ismini soyleye soyleye cocugumun isminden tiksindirdim kendimi. 😊 gozunuz hep acik olsun ama en guzel zamanlarinizi da benim gibi harcamayin. Sevgiler🌸 (ayyy ne uzun olmus🙈)