momma kusura bakmayın cihazımda problem vardı.. mail adresi falan baya uğraştım…
Menenjit aşımızı bu hafta çarşamba günü olduk.. menenjit a ve menenjit b olmak üzere 2 aşı var.. menenjit b tek aşı tipi var adı da bexsero. Menenjit a ise 3 tane var nimenrix, menactra ve menveo.. doktorunuzla görüşüp menenjit a aşısını hangisini vurdurmaniz gerektiğini öğrenin.
Biz nimenrix vurunduk, 4 ve 6. Ay şu an ilk dozu olduk.. normalde tıpta nimenrix 3+1 2 4 6, 4 6 8 çift aylarda birer doz, yaşında ise tek doz olarak vuruluyormus bexsero da 2+1 3 5 4 6 aylarda gibi üçüncü dozuda ya yaşında ya yaşından bir ay önce ya da sonra vuruluyormus
Bexsero ağır bir aşı olduğu için doktorumuz tek doz yeterli, yaşına geldiğinde tekrar konuşuruz dedi. 4. Aydayiz nimenrix aşımızı olduk. 2.5 hafta sonra da 5. Ayda yani bexsero olucaz daha sonra 6. Ay aşının üstünden 1 hafta geçince nimenrix vurunup menenjit aşılarımızı tamamlamış olucaz. Havale, nöbet gibi şeyler bebekler arasında çok yaygın. Hele ki içten ateş olduğu zaman ki durumlarda oluşan havaleler ve nöbetler çok tehlikeli.. O yüzden en az 1 doz bence herkes yaptırmalı diye düşünüyorum. Hasta olmasındansa aşı olması tercihim her zaman..