Eğer etli yapacaksam
ilk önce tencereyi ısıtırım ısıttığım tencere etlerimi atarım. Suyunu salıp çeker. Daha sonra biraz tereyağ biraz sıvıyağ. Ardından soğanlar gelsin. Kavur. Domates salçası ve biber salçası. Karıştır. Sıcak suyu koy. Etlerin üzerini 3 parmak geçecek kadar. Etler pişsin ama çok değil.
Daha sonra 1 gün önce ıslattığım fasülyeyi haşlarım. Ne diri kalacak ne yumuşacık olacak. Yarım saat kadar kaynaması yeter.
haşladığım fasulyeleri et tenceresine dök, karıştır eğer suyu az geldiyse fasülyenin üzerini 3-4 parmak geçecek kadar sıcak su koy. Kısık ateşte pişsin. Pişmeye yakın tuzunu atarım hep. Hep lokum gibi olur 😍