2cocukannesikizimveoglum Mervemerveesk evet Kitaplara cok duskun,Oyuncak bagimlisi degil,Hergun kitaplari getirir onume ,ben resimlerine bakmamiz icin ,kitap bagimlisi amma okuyorum dinlemiyor,
Mervemerveesk 2cocukannesikizimveoglum benim oğlum da okumamı istemez, ben de sayfalardaki objeleri anlatırım tek tek. İşte kırmızı bir araba, yeşil bir ağaç gibi. Zamanla onları sorarım, kırmızı araba nerde gibi gibi. Aklınızda olsun
Melike571 2cocukannesikizimveoglum canım benim oğlumda 18 aylık tv sadece reklamları izler ama telefondan çizgi film açarım bende yemek yedirirken falan. Nası konuşmıyor. Bizimki herşeyi diyor çok şükür. Gol anne baba dede anneanne mama kuş aannn diye araba sürüyor izlediği şeyleien taklidini yapıyor. Bizim ağzımızdan çıkan kelimeleri taklit ederek demeye çalışıyor. Dediğin komutları anlıyor. Git gel gıggı bum hayvanları tanıyor. Bilmiyorum bende korkuyorum otizm falan okur mu diye tv den telefondan ama tamamen kısıtlayamıyoruz ki herşeyi
Hly3452 2cocukannesikizimveoglum merhaba öncelikle insallah dusundugunuz gibi degildir valla tv bizimki de izliyor bazen ama konusmamk tek başına bir otizm belirtisi mi bilemiyrm mesela diger seyleri yapiyormu alkis bay bay veya yapabildikleri seyler neler bunlarda onemli. Bnm kızım da 13 aylik baba mama dio o kdr yani onuda isterse dio arkadasimin kizi var ,4 yadinda konuş muyor anne baba oda zorla dr goturdu bsey cikmamis krese verin demişler sadece duzelirr. Ama supeniz varsa mutlaka gidin
2cocukannesikizimveoglum Hly3452 alkis bay bay ce e ,diger taklidler hepsi var,ne yaprsak bir dakika bile surmes bazen aynisini yapr.sadece konusmaz
Zeyneptoprak 2cocukannesikizimveoglum 18 ay erken bı yaş benim oğlum 3 yaşında kreşte sonra konuşmaya başladı psikologa dil terapistine de gittim hepsinin ilk sorduğu ailede geç konuşan varmı evet annem 4 yaşında konuşmuş pandemi çocukları oldukları için asosyallik var ister istemez sizin bol bol konuşmanız lazım ama öyle yanında durup diyil oyun oynarken gözlerine bakarken yüzünüz ona dönük olmalı TV izleyebilir evet ama ne izlediği önemli izlerken bütün dikkatini oraya vermemeli ne izlediğini TV dekilerin ne olduğunu renklerini isimlerini söyleyebilirsiniz mesela çocuk şarkıları açabilirsiniz uyumadan önce mutlaka masal okuyun çok etki ediyo otizim sadece konusmuyo diye konulan bı tanı değil ismine tepki vermiyosa takıntıları varsa asosyal se komut almiyosa ses hassasiyeti varsa bazı şeylere dokunmak istemiyosa vs vs vs gibi bunlardan bi kaç tanesi olması gerekiyor bunları gözlemlerken pandemi çocuğu olduğunu da hatırlamakta fayda var bence
2cocukannesikizimveoglum Zeyneptoprak ozele krese goturdum,fakat Grip kapti ordada,o yuzden Bir daha goturmedm
Toprak_2019 2cocukannesikizimveoglum benim oğlum da 25 aylık sadece baba dede gaga diyor okadar dün götürdüm gelişim Dr una herseyi normal Bi problem yok dedi sadece konuşma problemimiz var oda önceden tv bagimlisiydi 1.5 aydır hiç izlemiyor tabiki ama bize bile açmayın yanında iki ay bakalım dedi kreşe yada oyun gruplarına götür bol bol oyunlar oynayın kitap okuyun dedi iki ay sonra anne baba ve 4 kelimesi olmazsa psikoloğa yönlendiririm dedi bebeğinin herseyi normalmi göz teması falan varmi canım
2cocukannesikizimveoglum Toprak_2019 evet canim goz trmasi var,Taklidler yapar,bay bay,Ce ee,Aklis,Hepsi var konusma haric,
Hly3452 2cocukannesikizimveoglum sadece konusmamak varmis bende bsey yok her çocuk hemen konusmaz daha kucuk sonucda. Belki birden konusur ama siz yinede goturun rahatlayın bisey çıkmaz insallah
Toprak_2019 2cocukannesikizimveoglum tamam ozaman sıkıntı etme ama kesinlikle tv yi kes bek hiç açmıyorum 1.5 aydır önceden sadece baba dede diyor ama şuan ıııı ıııı diye sürekli konuşmaya çalışıyor oyun grubuna da goturucem inşallah konuşurlar biran önce
2cocukannesikizimveoglum Zeyneptoprak cok korktum iste,Esimde ara verme diyor amma Hep acabalar yuzunden Ara verdim
Toprak_2019 2cocukannesikizimveoglum aynı işte benimkide öyle Dr kulak burun boğaza Bi götürün dedi bazı cocuklarda dil bağı yada iç tellerden problem olabiliyor dedi
Zeyneptoprak 2cocukannesikizimveoglum eğer sanisiniz varsa tekrar gönderin o kadar çok faydasını gördüm ki size anlatamam ki bide özele gonderiyosunuz çocuk sayısı azdır bire bir ilgi daha fazladir ilerleyen zamanda tuvalet eğitimi vs de veriyolar benim oğlum geç uyum sağlamasına ragmen sınıfı 20 kişilik malesef inanılmaz etkisini gördüm evde sürekli ilgilendigim halde çocuk bu kadar gelişmemisti bı çok şeyi konusuyo artık doğru düzgün gitmediği halde 3 ayda bu kadar konuşması üstünü başını kendisi degismeye başladı yemegini kendi yiyor desteksiz uyuyo ingilizce ogreniyo enerjisini atiyo arkadaşlarini tanıyo daha anlatamadigim inanılmaz gelişmeleri var çok pişmanım keşke 2 yaşında baslatsaydim diye ama pandemi vardı olmadı kalem tutmasi bile güzelleşti enerjsini attığı için sakinleşti
Canserkck 2cocukannesikizimveoglum Benim oğlum 28 aylık tek kelimesi yok çizgi filme bağlı kreşe vermeyi düşünüyorum. Biraz fazla iş yapım diye çizgi film açtık ev çok pişmanım.
Toprak_2019 Canserkck bende çalışıyordum oyuzden benimkide çok izlemisti bağımlı olmuştu resmen bende işi bıraktım ve 1.5 aydır 1 dk bile izletmiyorum canım
KSE 2cocukannesikizimveoglum inşallah değildir ama bahsettiğinizden anladığım değil , 18 aya kadar bir çok muayene olmuştur dr fark ederdi o tanı ilk 3 ayda konuluyor diye biliyorum ama emin değilim muhtemelen tv sendromudur bir süre tv kesmeniz içinizi rahatlatacaktır.
Canserkck Toprak_2019 İzletmemek en doğrusu gerçekten 2 hafta oldu ben keseli şimdi biseyleri keşfetmeye başlıyor
Toprak_2019 Canserkck evet aynen mesela iki sepet oyuncağı vardı elini bile sürmedi kitaplara falan bakmazdım şimdi hepsiyle oynuyor sürekli dağıtıyor ama olsun yeterki oynasın hamur aldım onlarla oynuyor bu ara evde Sultan papagani var ona sardı her dakika tepesinde hayvanın artık nefret geldi hayvana kedi gibi olan kuş pitbula döndü resmen😁😁😁😁
2cocukannesikizimveoglum Zeyneptoprak evet cocuk sayisi cok az O bakimdan iyi,aktiviteler guzel,Kamera sistemide var evden izleye biliyorsun,fakat Kizima o kadar bagliyim ki,kendmden ayri kalmasina dayanamadim.Amma yalnis yaptim