Bireysel emeklilik ve otomatik katılım(devletin iş başında zorunlu tuttuğu) birbirinden farkli planlar..
Bireysel emeklilikte fonlarınızı yılda 12 kez bir finansal danışmanın önerisi dogrultusunda değiştirebilirsiniz. Fonların dogru yönetilmesi ile çok yüksek kazançlar elde edebilirsiniz. Altın fonu bankadaki altın hesabından 1 yada2 barem daha yüksek kazandırır.
Otomatik katılım dediğimiz ise, işe girdiğinizde devletin zorunlu tuttuğu bir sistemdir. Maaşınızın %3 ü kesilir. Sınırlı sayıda standart fonları tercih edebilirsiniz. Çok yüksek bir getiri beklemeyin.
Her iki sistemde de ne kadar yatırırsanız yatırın %25 devlet katkısı alırsınız.
Saygılar :)