Halilannesi çünkü benim ve eşimin kan uyuşmazlığı yoktu. Sürekli emziriyordum ama değerleri düşmüyordu. Fototerapi veriyorlardı değeri düşürüyorlardı eve gönderiyorlardı ben emzirdikçe değeri tekrar yükseliyordu. Doktorda “düşmesi gerekirken yükselip duruyor son birşey kalıyor anne sütü sarılığı” dedi. Sadece 24 saat kestik o süre içinde mama verdim. 24 saat sonra emzirmeye devam ettim ve değerleri düştükçe düştü 🙂 tabi bu süre içinde günde 10-15 dk sadece üstünde bezi kalacak şekilde güneşin önüne yatırıyordum. (Doktorumuz söyledi) O zamanlar mayıs, haziran ayı olduğu için güneş vardı ısıtıyordu. Şuan o seçenek yok maalesef 😒 Bu arada benim geç anne sütü sarılığıydı. Tanımıda aşağıdaki gibi…
Geç Anne Sütü Sarılığı Tedavisi Nasıl Yapılır?
Erken anne sütü sarılığından farklı ve zor bir süreçtir. Bu sarılık tipinde 1-2 mg/dl civarında olması gereken “bilirubin” miktarı, 20 mg/dl’ye kadar çıktığı için yapılan testlerde bebeğinin oranları yüksekse fototerapi tedavisi uygulanabilir.
Her ne tür sarılık çeşidi olursa olsun hiçbir doktor anne sütünün kesilmesini istemez. Buna rağmen annenin sütünden kaynaklı sarılık oluşmuşsa fototerapi sonucunda bebeğin anne sütü değerleri düşmüyorsa 24 ila 72 saat boyunca emzirmeye ara vermenizi isteyebilirler. Süt emzirilmediğinde ve fototerapi sonrası bebekteki değerler hızla düşecektir. Tekrar emmeye başlayan bebekteki bilirubin seviyesi yükselse de yüksek seviyelerde olmayacaktır.