asenur04 Benim kizimda ayniydi 18 aya yakin yurudu ve birden kendi kalkip gitti . Kendisinin hazir olmasini bekleyin cok uzerine gitmeyin ama yine yurume hazirliklarini yapin
Sedaaras09 kenankaan Diger gelişim derken anlayamadım kusra bakmayın ins inşallah ağzınız bal yesin yürüsün
kenankaan Sedaaras09 yani diğer motor becerileri, dil becerileri, elini kullanması, göz teması, gülümseme vs, ayına göre beklenen diğer şeylerden bahsediyprum 🙂
Zeyno111 Sedaaras09 Allah korusun sanmıyorum ben genelde geç yürümeler olabiliyor ayaklarının üzerine basıyorsa sıkıntı olacağını sanmam ya
Sedaaras09 tkolcak tekerlekli olan aktive masası mi bizde de vardı sürekli düştü suremedi bebekken kiloluydu şimdi döktü kilosunu normal diyr doktor
Sedaaras09 kenankaan cümle kuramıyor ama sürekli ben al ye dediğim için al ye diyor anne baba hadi al gel kısa kelimler kullanıyor göz teması falan onlarda hiç sorun yok sadece yürüme yok
Duyulurum Sedaaras09 5-6 adım atıyorsa sorun yok. Ki hiç atmiyorsa da sorun yok daha küçük. Benim oğlum da 15 aylık 5-6 adım atıyor, aşırı heyecanlı oluyor yürürken daha bir adım atıyor kendini alkışlıyor falan. Bir - bir buçuk ay içinde yürür diye düşünüyorum
Sedaaras09 Duyulurum Benim oğlumda öyle karşına babası geçsin bende ona doğru bırakıyom giderken bı heycanlaniyor ki sormayın gitsin heyecan yapmayınca 7 adım bile oluyor
kenankaan Sedaaras09 o aylarda cümle kuramama normal, söylediği kelimeler var gayet güzel. Endişe etmeyin iyi görünüyor
Aaeess Sedaaras09 etmeyin şimdi korkuyor belli ki bizimki de öyleydi cesaretlendirin yürüme araçları var onlarla gezinsin evde tutanarak çok normal tez yürür görürsünüz.🙂
Hly3452 Sedaaras09 ayni benim kizimi anlatmissiniz koltuklarin kenarinda yuruyor elini birakinca bana geliyor bazen inat edio hic gelmio istemeyince basmiyor bile o kdr ugrasdikca hic yapmiyo inatlasiyor 12 ay 14 günlük 😭
Bebek2020_ Sedaaras09 oyuna çevirebilirsiniz. Benim kızımda 14 aylıkken ellerini bırakıp adımlarını atmaya başladı. Öncesinde koltuğun kenarlarına oyuncaklarını bıraktım tutunarak alıyordu. Sonra kendi yapmaya başladı. Daha sonra koltuğa yada duvara tutunduğunda biraz yakınına gelip kollarımı açıp gel anneye diyordum o şekilde geliyordu. Alıştıkça mesafeyi uzatıyordum.
Sedaaras09 Bebek2020_ aynısını hergun yapıyoruz bazen gelmek istemiyor bazen çok heycan yapıp yavaşça kendini yere birakiyor
Hly3452 Sedaaras09 ayni bizimkide ben israrci oldukca yapmiyor. Babasina dogru gönderiyor um gidiyor babasi bana geri göndermek isteyince gelmiyor basmiyor kendini yere atiyor 😂 artk bıkmış benden cok bunaltiyorum demekki ama benim kinde kalca cikikligi olmusdu bebekken cift bez kullanmisdim ama saglik ocaginda ole olsa hic basmas yada yurumesinden anlasiri seker dediler. Bende biraz bekleyip götürmeyi dusunuyorum. Benimki emeklemedi totosuyla done done gdiilyor tutunarak kalkamiyor ben kaldirinca yada bana tutunarak destekle. Ay cocuk büyütmek heo stres bundan sonraki adimda niye konusmuyor olur kesin
Bebek2020_ Sedaaras09 sizin yine heyecan yapıyor yani istekli. Kızım da hiç istek yoktu. Teşvik ettiğim zaman sinirleniyordu. İlk koltuğu yasladığımda çok sinirleniyordu oyuncaklara yaklaşmıyordu. Artık ben ayaklarını tutup hareket ettiriyordum. Bu aşamaya kadar geldiyse gerisi bir ay içinde gelir. Bazen bebekler yeni yürümeye başladıklarında düşerler. Bu onları korkutur bir süre yürümezler sonra cesaret alır yine yürümeye başlarlar
Sedaaras09 Hly3452 Ha biz ha siz aynıyız gittmi gelmiyo geldimi gitmiyor ama bizimki tutunup kalkiyo mutfak dolabı koltuklar falan öyle gidiyor bizimkide poposunun üstünde gidiyor hiç emeklemedi🤦kesin yani konuşmadı e okula başladı yazmadı e ben bide 2. Ye hazirlaniyom 😅😅😅