Ece123 asıl ben teşekkür ederim, bence öğrenmenin yaşı ve zamanı yok. Ben çocuk alıyorsa vermek gerektiğini düşünüyorum. Hep bu şekilde hareket ettim. Dediğim gibi, sınıflar karma sonuçta. Her çocuk aynı öğrenme kabiliyetine hiçbir zaman sahip olamayabiliyor öncesinde aileden veya kendi kendine bir şeyler öğrense de, öğrenmese de. İlgi alanlarını ve kabiliyetini fark ederek hareket etmek bir çocuğu kazanmak olur.🙏☘️
Alinduru
Alinduru Çünkü biliyordum ve bildiğim için öğretmenim bana hiç söz hakkı vermiyordu diğer çocuklara engel olduğumu söylüyordu ve ben çok ağlıyordum hafızama nasıl kazınmışsa artık bunu hatırlıyorum.
Çok üzücü… Bunu bir çaba ile de öğrenmiş olabilirdiniz, kendi kendinize de öğrenmiş olabilirdiniz. Sizi sınıftan soyutlamaması, aksine her şeye dahil etmesi gerekirdi. Bu, yanlış bir eğitim, yanlış bir eğitimci tutumu olmuş.
İndigo çocuklar aslında o kadar fazla ki, ebeveynler maalesef bu “kabul görmez” düşüncesinden dolayı çocuklarının yeteneklerini ve öğrenme isteklerini bile bastırabiliyorlar. Özgür bıraksak aslında, zihin uçsuz bucaksız bir yer. Kendini keşfetse, yeteneklerini keşfetse, ilgi alanlarını bilse ve bize de önderlik etse… Köreltmeyelim çocuklarımızı. Özellikle Türkiye’de ki eğitim sistemine bakılınca, hiç ama hiç köreltmeyelim.
Benim ilkokul alt yapım o kadar berbattı ki, lise’ye geçtiğimde sudan çıkmış balığa dönmüştüm. Herkes çoğu şeyi çoktan öğrenmiş ve hatta başarılıyken; ben hayatımda ilk kez matematik dersi görüyormuş gibiydim. Bu, kesinlikle çocuğun önceden öğrenmesinden çok daha yanlış bir durum. Bana göre.🙏😊