benanerva evet işe yarar .. benim kızımda da gözyaşı tikanikligi vardı .. benim kızımın ki o damla ile geçiyordu sonra iki hafta yada 2 aysonra tekra oluyordu.. masaj çok önemli elinizi asla yıkamadan gözüne sürmeyin .. makyaj pamuğu ile kaynatılmış soğutulmuş Su ile gözünü içten dışa doğru her sabah silin.. çapak olsada olmasa da .. ve küs parmağınızın ucuna temiz bir pamuk alın.. göz pınarınin olduğu yere sert olmayacak şekilde 10 sabah 10 akşam en az bu söylediklerim .. müsait oldukça yapabilirsiniz bastırıp çekin .. ben bunu yaparak ancak 6. Ayda açıldı.. bazıları erken açılıyor bazıları geç.. açılmazsa 1 yaşından sonra operasyona alıyorlar.. öyle. Büyük bir şey değil 10 dk lik ama yinede insan istemiyor o duruma gelmek ..