Furug çocuklar dillenmeye başlayınca komik anlarda fazlalaşıyormuş gerçekten.
Dün markete gitmiştim, tuvalet fırçası almıştım. Lazımlığa veya klozete oturtamadığım kızım, yeni tuvalet fırçasını görünce önce bana paketini açtırdı, sonra fırçasını çıkardı ve kabına oturmaya çalışıp “anne çiş yapiyyom” dedi mesela. Sonra fırçasıyla duvarları boyamaya başladı. Ne yaptığını sorduğumuzda “resim yapiyorum” dedi.
Bazı konuşmaları da çok tatlı oluyor. I harfi yerine hep i kullanıyor mesela.
”Anne uyanmiiiş”
”Baba uyiyooor”
”Ginaydiiin”
”Anne olmamiiiş”
Bazı kelimelere de harf ekliyor kendince.
”Gidimişş” - Gitmiş
”İçimişş” - İçmiş
”Çıkimişş” - Çıkmış
gibi gibi…
Geçen gün de beni çok yordu. Ağlama krizi, istekler, uyumamak derken en sonunda “amaaaan, yavrum bi sakin ol artık yav” dedim. Şimdi bi şeye sinirlenince, şaşırınca, kendi düşünce veya bir şey düşürünce “amaaaaan😱” diyor.😅
Bunu söylediğim günün akşamı da beni babasına şikayet etti. “Anne bağirmiş, kızimiş” diye. Halbuki bağırmadım. Sadece amaaan derken cırt bir ses tonu oluştu. Aynısını taklit ediyor bi de nasıl başarıyorsa. Valla kimse çocuklarla boy ölçüşemez.😂