halamidagakaldirmislar
Yurtdışına çıkma imkanı olmayanların kaderine terkedilmiş olması konusunda evet çok haklısınız. Bir noktaya da değinmek istiyorum, Türkiyedeki bir fabrika işçisiyle örneğin Danimarkadaki bir fabrika işçisinin yaşam refahı karşılaştırılamaz bile. Türkiyede orta halli geliri olan bir insan yerine Danimarkada Hollandada asgari ücretli bir işçi olmayı tercih ederdiniz eminim. Olay sadece ekonomik değil. Zaten çocuğunuzun geleceği %100 sizin ona sağladığınız maddi imkanlardan geçmiyor ki. Üniversitede Kamerunlu bir arkadaşım vardı, 6 kardeş, evinde elektriği suyu olmayan o televizyonda belgesellerde gördüğün insanlardan. Kıyafeti hep yırtıktı, ince bir montla karda yürürdü, kazağının kolu sarkardı yırtıklığından.. Ailesinin sağladığı hiçbir imkan yok ama doktora yapıyordu 😇 Sonradan Türkiyede bursla ilgili problemlerinden dolayı da Danimarkaya geçti. Şimdi Hamburgda mühendis. Olay sadece ekonomi değil. Olay can güvenliğimiz, insan olarak değer görmemiz, dürüstlük, adalet, huzur, hoşgörü.. Umarım siz de çocuğuzunu böyle iyi yerlerde görürsünüz bir gün ❤️❤️