halamidagakaldirmislar doğru söylüyorsunuz da, ben kendimden örnek vereyim doktora yapmak için can atıyorum ki iş bulayım diye , yüksek lisans bitirdim yurtdışında Erasmus yaptım. Üniversiteyi dereceyle bitirdim yüksek lisansı dereceyle bitirdim yaş 30 hala iş bulabilmiş değilim ben okumak için senelerimi verdim sosyal ortam vb . Zaten çoğu kez soyutladım kendimi derslerim olsun iyi bir geleceğim olsun diye diye, ama torpillle dayısı olan girdi çoğunlukla. (Yani ben iş bulmayı geçiyorum kendime olan inancımı bile kaybedecek durumdayım, maddi olarak geçtim psikolojik olarak bile kendimi kötü hissetmeye başladım.) Çocuğumu da aynı şekilde ingilizce eğitimi vererek ve kitaplar okuyarak büyütüyorum ama onun düzgün bir geleceğine olan inancım kalmadı, yok . İstihdam problemi ayrı bir de bu ülkede sokakta yürürken bile ölme ihtimalin var , eski sevgilin tarafından , eşin tarafından bile öldürülme ihtimalin var. Bu ihtimalin önüne geçecek yasa, kural vb. Yok. Bilmem anlatabildim mi ? Zamanında üni.deki hocam demişti neden yurtdışından geri geldin , ben senin yerinde olsam tüm gemileri yakardım dönmezdim diye , o kadar haklıymış ki 🤷♀️ Ki okul yıllarımda beyin göçüne o kadar olumsuz bakardım ki gidenler bana vatan haini gibi gelirdi . Ama öyle olmuyormuş; malesef ben üretip para kazanmak istiyorum, hazır param yok yemek için.