halamidagakaldirmislar
Evet sonuna kadar haklısınız. Sizin gibi düşünen sadece 10 milyon insan olsa ülkeyi değiştirmeyi yeter zaten. Bakın 83 milyon nüfuslu bir ülke, gerçi artık kaç nüfus 100 milyona dayanmış olabilir, sadece 10 milyon mantıklı düşünen insan yeter.. Ama yok. Gerçekten yok. Şöyle bir gerçek var ki, kurunun yanında yaş da yanar. Yapabileceğimiz şeyler sınırlı. Yöneticiyi seçiyoruz, toplumlar bir yöneticiye ihtiyaç duyar çünkü yönetim gereklidir, kural, birlik gereklidir. İnsan bireysel olarak hiçbir şey yapamaz. Her kafadan bir ses çıkar. Ülkemizde demokrasi var, en iyi yönetim şekli. Çünkü halk söz sahibi. İki aday olsa %51 ile birisi başa gelmiş bile olsa söz onun.. Peki ya kalan %49? Baştaki ne yaparsa yapsın, ülke ne kadar kötü durumda olsa da o %51lik kısım mutluysa, sadece %49luk kısmın çabası neye yarasın? Sonuçta saygı duymak zorundayız, halkın çoğunluğu hala ülkenin durumundan mutluysa bize söz düşmüyor, yapacak bir şey de kalmıyor. Siz inancını, kültürünü, düşünce yapısını benimseyemediğiniz insanların arasında yaşamak ister misiniz? Öyle düşünün.
Mesela deseler ki size putlara tapan, insan kurban eden bir topluma gidin yaşayın. Koydular oraya sizi. 2 adaydan birisi böyle barbar, diğeri köleliği kurbanı putları kaldıracak bir aday, insan haklarını getirecek bir aday. Siz elbette 2.ye oy veriyorsunuz değil mi, ama halkın çoğunluğu ilk adayı istiyor, kölelik istiyor kurban istiyor putları istiyor. Onu seçiyor. Ve o insan ülkeyi yönetiyor. Halk mutlu. Çünkü halk onu benimsemiş- ya da bir şekilde gözleri kör olmuş, yalanlara inanmış. Orada kalıp o milleti değiştirmeye çalışır mıydınız? Çoğunluğa karşı çıkar mıydınız? (Ki bu duruma ifade özgürlüğünüzün alındığını, konuştuğunuzda sisteme karşı geldiğinizde terörist ilan edildiğinizi de ekleyin) Yoksa kendi inancınızı rahatça yaşayabileceğiniz, kendi fikrinizce refah içinde güvenle huzurla yaşabileceğiniz başka bir ülkeye mi kaçmak isterdiniz? Anlatmak istediğim bu, umarım anlayabilmişimdir.
Olay keşke doğa sevgisi, saygı, kitap sevgisi aşılamak yönlendirmek kadar kolay olsa keşke. Koca bir orman yangını küçücük bir kıvılcımla başlar. Dediğiniz gibi sadece kendimizden başlayarak koca bir ülkeyi elbette değiştirirz, haklısınız. Ancak o ülkenin insanları değişime, yeniliğe kapalıysa, elinizden hiçbir şey gelmez.