Deletedmom5455451 aradaki fark nedir ben size anlatayım. Siz misal veriyorum 3 maaşınızla bir telefon alabiliyorken, Türkiye de yaşayan biri 6-7 maaşı ile bir telefon alabiliyor. Siz iki işle birikim yapabiliyorken biz iki işle ancak geçenebiliyoruz. Türkiye şartlarını anlamak istiyorsanız burda yaşamanızı öneririm dışarıdan davulun sesi hoştur. Ayrıca artık şu telefon muhabbeti çok saçma bir boyut kazanmadı mı? Telefon bir lüks değil bu hepimizin kabulüdür diye düşünüyorum. Herkesin cebinde son model telefon olabilmesi için hepimizin iPhone 12 pro max kullanabiliyor olması lazım. Kaçınızda var hanımlar? Öte yandan teknoloji çağındayız! Son model almadığınız telefon bir iki yıl sonra kullanılmaz hale geliyor güncellemelerden ötürü yavaşlıyor çünkü, kaldıramıyor!(androidlerde) Bu yüzden sapa sağlam gibi gözüken telefon çöp oluyor. Kimse çöpe para vermek istemez değil mi? O yüzden insanlar herşeylerinden kısıp belkide olabilecek en iyisine ulaşmaya çalışıyorlar ki daha uzun kullanabilsinler. İnsanların üzerindeki vergi yükünü, enflasyon yükünü, gelir dağılımındaki adaletsizliği, demografik bozukluğu, işsizlik sorununu, yeni girişimlerin desteklenmeyesiniz stresini atabilecekleri hiçbir açık noktaları yok. Biz çift olarak çalışır, ek iş yaparız diyorsunuz ne kadar güzel ama burada okuyup yıllarca atanamadığı için intihar eden öğretmenler, hayattan umudunu kestiği için intihar eden gençler, çocuğunun eksiğini alamadığı İÇİN intihar eden babalar var. Acıyı anlayabiliyorsunuz değil mi? Lütfen sizde gelin burda eşinizle çalışın, gerekeceği için ek işte yaparsınız. Yıl sonunda birikimlerimizi karşılaştırırız. Ha bu arada asgari ücretle iş bulabilirseniz, yoksulluk sınırı altındaki maaşınızdan da vergi kesildiğini her ay hatırlayarak sevinebilirsiniz🌸 hayırlı forumlar herkese.