Deletedmom5455451 üretilmemesi insanların suçu değil yönetimin suçu. 30 yıldır sistematik bir şekilde ülkenin tüm üretim kanalları satıldı, kapandı. Fabrikalar olsun, kamu kurumları, binaları, şirketleri… ya yabancılara satıldı ya kapatıldı ya da özelleştirildi. Ya ata tohumu kullanılması yasaklandı ithal ikinci ekimde verim vermeyen tohum alınıyor yurtdışından daha ne olsun.
Misler gibi verimli ovalarımız kaliteli ürün veremez oldu, en iyisi yurtdışına ihraç ediliyor, kötüsü yine benim hemşehrime kalıyor.
Sata sata bitiremediler memleketi maşallah ne sermayemiz varmış.
çalışacak iş olmayınca da çalışamıyor insanlar. asgari ücretimiz 2800 tl. 2800 birim olarak düşünebilirsiniz.
bu parayı alan adam markete gidip 90 birime 1 kg et (ki 4 kişilik ailede ancak iki öğünü kurtarır bu) 50 birime peynir, 150 birime 1 aylık bebek bezi, 200 birime 1 aylık bebek maması, 70 birime 5 lt ayçiçek yağı… alıyor. İlk an aklıma bunlar geldi. alkol olsa 18 birim 1 adet bira onsekiz. Almanyada mesela 2800 euro alan biri 1 biraya kaç euro veriyor 2 mi?
Meyve sebze desen öyle. 1 kg ne alsan 10 tlden başlıyor ya. Yazın göbeğinde yaz meyvesini yiyemiyor insanlar.
Birim diyorum ki siz bi toplayın euro olarak maaşınızdan düşün diye.
çiftçi ürünü elinde kaldığı için mahsülü çöpe döküyor ya da tarlayı malla beraber sürüyor çünkü kazanacağı para yapacağı masrafı karşılamıyor. çünkü aracı kurumların fahiş karları maalesef engellenmiyor.
hastaneye gidiyorsun zaten pandemi diye devlet korona dışında rutin kontrol yapmıyor yapan da ağız ucuyla. Özele gitsen 1 muayene 300 tl tahlil hariç.
çocuğu devlet okuluna yazdırsan güya devlet okulu ama kayıt parası isterler el altından. Özele versen ortalama 50 bin okul parası.
bir çırpıda bunlar çıktı.
insanlar bir zahmet bu kadar kaosun içinde delirmemek için keyfi harcama da yapsın borç harç da olsa. Yılda bir tatil, artık hepimizin eli kolu gibi olan cep telefonu lüks sayılamaz.
sahi bir iphone sizde kaç euro? Bizde en son baktığım xs 12000 tl idi çıktığı zaman. Sizde 1000 euroya mıydı çıkış fiyatı?
böyleyken böyle kardeş. Dağınık yazdım kusura bakmayın çocuğu pışpışlıyorum arada :)
madem yatıyoruz biz, buyrun türkiyeye dönün de beraber yatalım keyif çatalım.