Mom0911
@Deletedmom5455451
Evet aynen öyle yapıyoruz 😇 Karı koca çalışıp kirada sürünüyoruz, sonra kredi çekip ev alıyoruz, arabamızı satıyoruz, 10 yıl boğazımızdan kısıp ödüyoruz. Telefonumuz bozuluyor, son model kullanmadım hiçbir zaman, telefonla çok işim yok ama ortalama düzgün bir telefon alıp 2-3 yıl ödüyoruz, evet alabiliyoruz çok şükür gücümüz var ama brikaç yıl sıkarak alıyoruz, zaten elektroniğin ömrü ne kadar? 2 yıl önce kolaylıkla aldığımız bir şeyi şimdi alamıyoruz. Actifry var tefalin bilir misin? Eşim bekarken 4 yıl önce 200₺ye almış, şimdi 1200₺. Kaç ay önce ayçiçekyağı alıyorduk 5lt, 35₺ ödüyorduk, şimdi aynı yağ 75₺. Peki maaşımız? Maaşımız aynı, 100₺ falan zam geliyor işte. O yağı yine alıyoruz, telefonu yine alıyoruz ama nasıl alıyoruz bir düşünün lütfen. Alım gücü olarak düşünün yani. İki aile düşünün. Aynı maaşı alıyor, diyelim 1000₺ maaş alıyor olsunlar. Birisinin yaşadığı yerde dondurma 10₺ olsun, diğerinin yaşadığı yerde 2₺ olsun. İki aile de o dondurmayı alabilir ama maaşlarına oranlarına bakın, bir aile düşünmeden alıp yiyebilirken, diğer aile 2 kere düşünür o dondurmayı almadan. Sizin şuan hawaide 5 yıldızlı lüks bir otelde 10 gün konaklayacak en lüks yerde yiyip içecek eğlencek maddi imkanınız vardır şuanda değil mi? Benim de var açıkçası. Bunları yaptığınızı düşünün. Aylarca bir şeylerden kısmak zorunda kalacaksınız bunu yapabilmek için. Ama dışarıdan bakıldığında en pahalı en lüks otellerde kaldınız en lüks restoranlarda yediniz. Olay bu. Umarım anlatabilmişimdir.