Canan_sezer öncelikle bir sıvı ölçer derece almanızı tavsiye ederim. 45-46 derecede mayalanması lazım. Başta bende derece almadım ama hep cıvık oldu. İlk mayayı probiyotikli bi kaç maya denedim olmadı yine cıvık oldu. Sonunda şokun probiyotik toz mayasını denedim Bingo 😊
öncelikle çiğ ari süt alıyorum ( jersey inek sütünü alırsanız daha yağlı ve proteinli daha sert ve bol kaymaklı bir yoğurt oluyor. Keçi sütü ise ne yaparsanız yapın daha cıvık bir yoğurt oluyor)
sütü kaynayana kadar karıştırıyoruz ki dibi tutmasın. Kaynamaya başlayınca altını kısıp arada bir karıştırarak 15-20 dakika arası kaynatıyoruz.
ardından soğumaya bırakıyoruz.
bu esnada sütten bir çay bardağına alıp 45 derece olunca mayayı ekliyoruz 20-25 dakika bardakta mayalanıyor.
sogumaya bıraktığımız süt 45 dereceye gelince bardaktaki mayamızı döküp, karıştırmadan, üzerine varsa süzgeç kapatıyoruz ve sarıyoruz(süzgeç hava alarak mayalanmasını sağlayacak böylece yoğurt sulanmayacak yoksa çok da sorun değil biraz sulanıyor)
7-8 saat sarılı bir şekilde mayalanıyor sonra dolaba alıp 6 saat -24 saat arası sogutuyoruz ne kadar çok beklerse o kadar sert yoğurt. Bir sonraki mayalamayı bu yoğurttan yapabiliriz afiyet olsun 😊