Yorumları şuan okudum , herkesin ihtiyaçları başka başka illa şu yaşta göndericem diye kendinizi zorlamayın, göndermek zorundaysanız da suçlu hissetmeyin.
öncelikle miniğiniz bebekse 0-3 yaş aralığında ise anaokulu değil, aile sosyal politikalar bakanlığına bağlı gündüz bakım evlerine götürmelisiniz. Çoğu yer kaçak alıyor buradan başlayın. Anaokulları ise 36 ay ve üstünü alıyor. Kurum çalışanlarının bu mesleklerden olup olmadığını öğrenin.
bebek ise düz ayak yerler ilk tercihiniz olsun, anaokulu ise merdiven dikkatli olunduğunda sorun teşkil etmeyecektir.
mutfağında kullandığı gıdaları sorun ( çikolata vs veriyor mu) tabi bunları yediren aileler vardır onlar bunu dikkate almayabilirler. Yemeğin orada pişmesi çok çok önemli bir ayrıntı. Yemek listesini isteyin.
bunları geçtikten sonra en önemlisi oryantasyon , adaptasyon süreci. Bu süreci ne yaptıklarını sorun. Okulda sizi ağırlayacaklar mı, yoksa hiç tanımadığı bilmediği bir yere kapıdan çocuğunuzu alacaklar mı. Örneğin biz bir hafta anneyi okulda ağırlıyoruz beraber gelip, beraber gidiyorlar. İlk gün 1 saat ikinci gün 1 buçuk saat böyle artırıyoruz. Anne o süreçte hem ortamı görüyor hem de öğretmeni tanıyor. Tabi ki bu süreçte sınıfta değil ayrı bir alanda olmalarını sağlıyoruz