Ikraelisa35 merhabalar, kardeş kıskançlığı illa kendini dışavurarak göstermez. Çocuğunuz kardeş kıskançlığını doruklarına kadar yaşıyor gibi görünüyor. Bu durumlarda regresyon (gerileme) görülmesi çok normaldir. Emzik emme, meme isteme, tuvalet eğitimi varsa alt ıslatmaya başlama gibi. Yeni bebeğinize kıskançlığını karşıt tepki gösterme olarak gösteriyor gibi sezinliyorum. Kıskanıyor ama bunu onu sahiplenerek kimseye tutturmayarak karşı tepki halinde ortaya sunuyor. Öncelikle bunun kısa bir süreç olmadığını kabul edin. Birksç günde düzelecek bir mevzu değildir. İlk bebek evin gözdesi durumundayken birden anne babayı paylaşmak zorunda kalıyor, zorlanıyor haliyle bunu istemiyor. Bebeğiniz ile ilgili sorumluluklar vermeyi deneyin. Mesela, kızım kardeşinin altını değiştirirken bana yardımcı olmak ister misin? Diye teklifte bulunun. Eğer bu durum hoşuna giderse bundan sonraki alt değiştirmelerine kızınıza görev verin. Mesela alt açma örtüsü açma görevi ıslak mendilş paketinden çıkarma görevi kızınızın olsun veya banyo sonrası kardeşinin giyeceği kıyafetleri seçmesini isteyin. Bebek bakımının her adımına mümkün mertebe dahil etmeye çalışın. Kıskançlık ilk zamanlarda gitgide artsa da Bir yerden sonra azalacaktır emin olun😊🌼