Symefe33 bebeğiniz daha küçük. alışık olmadığı ortam, insanlar onu strese sokar. Kaygı hissediyor, sizi kaybedeceğini düşünüyor ve en güvenilir hissettiği anne kucağı ve anne memesi istemesi çok normal. Sizin ortamdan uzaklaşamanız kaygısının göstergesi zaten. Daha ayrım yapamayacak kadar küçük, yani annesinin başka çocuklarla da ilgilenmesi gerektiğini idrak edemez, sinirlenebilir bu duruma. İlk başta bu durumu sakinlikle karşılayın. Bebeğinize kreşi çekici hale getirmeye çalışın bu biraz zaman alacaktır. Kreşteki çocuklar ile etkileşime girmesini sağlayın. Eğer sizin dediklerinizi anlıyorsa ve ödül kavramını biliyorsa daha önceden uygulamışsanız bunu deneyebilirsiniz. Mesela odasına bir pano yapabilir o panoya çıkartmalar yapıştırabilir, çıkartmalar dolunca da istediği bir şeyi yapacağını gösterebilirsiniz. bugün kreşte daha sakindin anneciğim sana bir çıkartma veriyorum gel panomuza yapıştıralım, bunu birkaç gün daha tekrarlarsak cumartesi lunapark a gidebiliriz gibi… Genelde 2 yaş üstü çocuklarda çok işe yarıyor bebeğiniz bunu algılayabilirse deneyebilirsiniz. Diğer bir yol olarak da kademeli olarak uzaklaşmayı deneyebilirsiniz. İlk yarım saat yanına oturun kucak istediğinde alın ama dikkatini dağıtmaya çalışın (diğer çocuklarla zor olacak ama en zararsız yollardan biri) bir sonraki yarım saat karşı sandalyeye oturun sizi görsün. Dışarı çıkacaksanız Ali Ayşe Mehmet benimle gelip bana yardım eder misiniz bir şeyler getirmem lazım diyip kendi çocuğunuz ve diğer çocuklardan bir ikisini yanınıza alabilirsiniz birkaç kere (biz anasınıfında yapıyorduk bunu) emzirme konusunda çok bir bilgim yok maalesef ne desem eksik veya yanlış olabilir. Aklıma şuan bunlsr geldi