Paranox fitilin içinde fenobarbital vardır..bu madde bebeğin rahatlamasını sağlar.. .ilaç reçete ile satılır…ama bazı anneler tarafından bu ilaç suistimal edilir…bebek rahat uyuyor diye ateş ve ağrı olmadan da kullanım olduğu görülür…paranox s olan çeşidinde ise bu madde yoktur, dolayısıyla sadece ağrı kesici ve ateş düşürücüdür…yani pek çok anne tarafından tercih edilmez ve ısrarla diğeri istenir…bazı ilaçlar dönem dönem piyasadan çekilebilir…bu kötü ilaç anlamına gelmeyebilir..