Gepettto Esra45 otizmi asiri arastirmis biri olarak. Bence cocugunuzda otizm yok. Gereksiz evham yapiyorsunuz uzmeyin kendinizi
bikerem Esra45 illa otizm degildir,ancak belki sosyallesme ile ilgili bi sorun vardir,belki ekran maruziyeti,uyaran eksikligi vs vardir. Belki de hicbiri yoktur. Neden suphede kalalim ki bi pedagog ya da psikologa gidip icimiz rahat kuskusuz olmasin.
Esra45 bikerem yalnız olunca işlerimi halletmek için illaki TV açtığım zamanlar çok oldu maalesef çok pişman oldum artık daha dikkat ediyorum
Gepettto Esra45 zaten normal olan kalabalikta huysuzlanmasi. Otizmli cocuklarin kendilerine ait bi dunyalari olur kalabalikmis insanlarmis onlar onla ilgilenmezki zaten kendi kendilerine durur onlar.
bikerem Esra45 hepimiz illa ki yapiyoruz. Asiriya kacmadan da yapacagiz. Korkmayin,gozlemlere devam edin. Aklinizdan supheler silinene kadar gozlemleyin kuzuyu
Sevi01 Esra45 benimm yeğenime 3 ay önce otizm tanısı konuldu göz teması toksa dikkat edin sizinle olabilir ama önemli olan başkalarıyla göz TEMA’sı var mı parmak ucu yürümesi var mu eline herhangi bi şey alıp omunla sürekli oynuyor mu..yaşıtlarıyla oynamama kalabalıktan kaçma ağlama oturarak yemek yememe bunlar benim yeğenimde vardı..ama anneler zaten hisseder biz biraz geç kaldık konduramadık ama lütfen siz dikkat edin bizim gibi hata yapmayın
Esra45 Sevi01 benimle nasılsa inanın çevreye de öle. Oyuncaklarina çok dalmadiysa adına bakar. Öle sürekli biseyle oynaması yoktur parmak ucuna da basmaz. Sadece kalabalıkta çok hırçın. Kuvezde kaldı ondan dolayı misafirde kabul etmedim kalabalığa da koymadım
Havvadem Niye hemen herkez terslemis bi duzgun cevap veremiomusunuz kalp kirmadan anlamiyorum kiminin bu sekilde kaygisi olur kiminin bebeginin eli kesilir 2 gun aglar Annelik her an tedirginlikle savasmaktir.. canim benm bu yassadklarni bende yasamis biri olarak bu zamanda bebelermiz sosyallesemio benim oglan 2 yasina gircek ayni seyleri bende yasadim her donem baska gecriyor merak etme anlattiklarina gore gelismesi gayet guzel masallah Allah saglık sihhat versin Annesi bende biyere gitsem pacamdan ayrilmaz oglum anneci diyor millet ama anneciliginden degil ben anliyorum ortami guvensiz buluyor ve benden ayrılmıyor evde bole degil cunki. Otizm olsa Algilarinda eksiklk olur gayet anliyor komutlari yapmasi icin 2-3 aya daha ihtyaci var benmkide yeni yeni isiklari kapat kapiyi ac yastigi getir suyunu ver ayagini ver kas goz agzin burnun nerde daha yeni yeni algilayip yapmaya basladii icin rahat olsun 😍🤲❤️
Esra45 Havvadem ah en naif yorumu sizden aldım Allah razı olsun ❤️ çok sakındım gözümden bile. Kuvezde kaldı kuzum ondan mı nedir bilmiyorum kalabalığa çıkarmadim misafirlige bile gitmedim. Bende tek başıma baktığım için acemi anne olarakta fazla ilgilenemedim. Komut alamıyor olması çok üzüyor beni ama ayakkabıyı görünce heyecanlanıp ayaklarını kaldırırmasida içimi ferahlatiyor. Ah annelik
minikASLANIM ecem26 Esra45 ayy benim de oğlum öyle Esra45 aynen benim oğlum da böyle daha konuşmuyor bende korkuyorum kafaya takıyorum inşallah bişey çıkmaz ama pandemi sürecine denk geldiler malum kalabioga girmediler etrafı kesfedemedilwe gelişimleri gecimti diye düşünüyorum bide ekrana da maruz kaldı biraz
Sevi01 Esra45 o zaman içiniz rahat etsin korkmayın bunlar maalesef pandemi çocukları fazla sosyalleşemediler..ama merak etmeyin herkes için güzel günler yakında .:)
Beyza23 Canım bizde 17 aylığız dediklerinin hepsi aynı hatta benm oğlum da baba kelimesi asla yok neden bilmiyorum . Anneme gidiyorum sadece doğduğundan beri şuan onlara bile ağlıyor bu bir dönem olabilir diye düşünüyorum. Yaşıt kuzenleri var sokakta bir araya getiriyoruz sürekli ama oynamıyorlar çünkü 2 yaşına kadar çocuklar kendileri oynarmış 3 yaşında izler sonra oynamaya başlarlarmış. Bazen etrafında dönüyor bazen çok odaklandığı zaman ismine karşılık vermek istemez ama dediğim her şeyi anlar bir şeyler anlatmaya çalışıp gösterir. Allah’ın izniyle sağlıklılar🥰
Mom070 Esra45 Bakın sorunun cevabını siz vermişsiniz, kalabalığa çıkarmadım diyorsunuz. İnsan görmeyen çocuk zaten insanlara karşı tedbirli yaklaşır. Sosyalleşmeyen çocuk içine kapanır insanlarla iletişim kurmak hatta yaşıtlarıyla oynamak istemez. Bu doğru mu? Bence değil. O yüzden çocuğunuzu alın biraz insan görsün tanısın parka çıkarın vs ne bileyim. Otizm olayı çok farklı şu durum da aklınıza gelecek en son şey.
limonlukarpuzzz Esra45 komut alma işlemine benim kizim 11.5 aylikti başladiğinda bir şeye daldiginda seslendigimde bakmaz cunku ilgisi o yonde siz 2. planda kaliyorsunu, kendinizden pay biçin bir şeye odaklandiğinizda etrafinizda konusulanlari duymayabiliyorsunuz. Yaşitlariyla oyun kurma işi 18. Aydan itibaren oluşmasi gerekiyor o algilari henü,z yok yani yersiz korkular yasiyorshnuz.
limonlukarpuzzz Esra45 ahh annelik her koşulda zor 🥰 otistik çocukla denk gelseniz aslinda hiçte oyle olmadiğini farkedersiniz 🤗