Lilayda tuvalet eğitimi çok hassas bir konu. Eğitim psikolojisi dersi alıyorum, orada bolca değinmişti hoca sonra birkaç kaynaktan da okudum ve zamanı gelmeden ve zorlayarak verilen tuvalet eğitimi bireyin tüm hayatını etkiliyor sonucu çıkardım.
En başında, çocuğun derdini anlatabiliyor olması ve çiş kaka yaptığında rahatsız olduğu sinyali vermesi lazım bildiğim kadarıyla.
Her çocuğun gelişimi farklı tabii ama 13 aylıkta bu işaretler yoktur henüz diye düşünüyorum.
şimdilik lazımlık alıp çiş kaka buraya yapılıyor istersen yapabiliriz gibi tanıması ve eğitim zamanı korkmaması sağlanabilir.
Hatırladığım kadarıyla yetişkinliğe yansıyan en bilinen Psikolojik etkileri de mükemmeliyetçilik, cimrilik, aşırı tepki, ve suçlu hissetme duygusu imiş.
sizi önceki postlardan hatırladım, bence ilk fırsatta çocuğunuza bakacak başka birini bulun ya da siz bakın. Durumunuzu bilemediğim için ilk fırsatta diyorum çünkü zararın neresinden dönülürse kardır.
ailenizle aynı mantıkta çocuk yetiştirmiyorsunuz bu doğal, çoğumuz büyüklerle fikir ayrılığına düşüyoruz çocuk konusunda ama sizinkiler sizin yöntemlerinize saygı göstermiyor ve çocukta bu iki farklı yetiştirme şekli olumsuz yansıma yapabilir.
bir çare bulmaya çalışın.