Mom356 Siz ayın 18 ini beklemeden diyete başlayın bence. Öncelikle eczaneden iyi bir marka ev tipi şeker ölçüm cihazı alarak başlayın. Açlık şekeri , 1. Saat tokluk şekeri ve 2. Saat tokluk şekerinizi her öğünden sonra ölçüm yapıp not edin.
açlık şekeri 95 in altında
1 saat tokluk kan şekeri 140 altı
2 saat tokluk kan şekeri 120 altı olmalı
Her öğünde yediklerinizi de tek yek not edin ki kan şekeri dalgalanmanıza hangi besin sebep veriyorsa onu tüketmemeye gayret edin.
kendi beslenme düzenimden örnek vereyim
sabah ; 2-3 dilim uno denge ekmek
1 yumurta , domates , salatalık , 5-6 zeytin, kibrit kutusu büyüklüğünde peynir , haftada 2-3 kez 1-2 çay kaşığı kadar bal ya da reçel tüketiyordum. Ama diyete başladığınız ilk günler bal reçel tüketmeyin derim önce kan şekerinizi düzene oturtun sonrasında canınız çektiğinde az miktarda tüketin. Kahvaltıdan 2 saat sonra kan şekerime baktığımda 120 nin altındaysa ara öğün olarak yoğur ya da bir porsiyon meyve yiyordum ama 120 nin üstündeyse ara öğünü atlıyordum.
Öğle yemeğinde et tavuk balık hangisini isterseniz, bol bol salata 1-2 dilim unı denge ekmek yine aynı şekilde 2 saat sonra kan şekerim 120 nin altındaysa ara öğün olarak fındık badem vs tüketiyordum.
Akşam yemeğinde çorba ,sebze yemeği, yoğurt veya salata 1-2 dilim uno ekmek . 2 saat sonra şekerim 120 altındaysa yatmadan önce 1 bardak süt veya yoğurt ( yağsız olanlardan)
Meyve olarak şekeri yüksek meyveleri tüketmedim( karpuz , kavun, kayısı, incir, üzüm gibi)
kızartma , paketlenmiş gıdalar , tatlı, hamur işi , dondurma gibi yiyeceklerden olabildiğince uzak durdum. Canım çok isterse çok küçük porsiyon tüketip bol bol su içtim.
kan şekeri düzenlemesinde yürüyüş ve bol su çok önemli. Tarçınlı su kan şekerini çok iyi dengeliyor mesel ama doktorunuza danışmadan kullanmayın yine de.
18 ine kadar bu şekilde ilerleyip doktorunuza notlarınızı göstermeniz ilerleyişiniz açısından fayda sağlayacaktır. Umarım kan şekeriniz dengeleyebilir ve insülin kullanımına gerek duymazsınız. Ama dediğim gibi doktor kontrolünü beklemeden bir an önce şeker ölçüm cihazı edinip diyete başlayın bence.