[silindi] şu anki sistemle tyt- ayt sınavına girmeniz gerekiyor. Direkt olarak 4 yıllık hemşirelik için ikinci basamak sınavı olan ayt puanı ile tercih yapıyorsunuz. Bu alanda da ağırlıklı olarak matematik ve fen bilimleri isteniyor. İkinci bir alternatif ise tyt sınavı yani ilk basamak sınavından aldığınız puan ile de 2 yıllık sağlık bölümleri tercih edebilirsiniz. Tyt sınavı ayt sınavına göre daha temel konuların olduğu bir sınav olduğu için bu sınava sıkı çalışarak anestezi, ilk ve acil yardım vb. Hemşireliğe geçiş yapabileceğiniz bölümlerde de okuyabilirsiniz. Geçiş içinde 2. Sınıf bitiminde DGS ( dikey geçiş sınavı) girmeniz gerekiyor. Bu sınavda sadece Türkçe ve matematik soruluyor. Hemşirelik için matematik bölümünden ağırlıklı puan almanız gerekiyor. Bu sınavda şöyle bir dezavantaj var. Örneğin hemşirelik için tyt-ayt sınavı ile 50 öğrenci alıyorsa okul DGS geçiş sınavı ile 5-10 gibi sınırlı kontenjan oluyor. Yani garanti olması için DGS sınavından iyi bir puan ve sıralama almak gerekiyor . Burada işin içinde fen veya sosyal bilimler olmadığı için sadece matematik çalışabilirsiniz. Şu an geriye online eğitim konusunda daha ne kadar bu şekilde sürer belli değil ama eğer okula gitmek zorlar ise sanırım açıköğretimde acil durum ve afet yönetimi bölümünden de hemşireliğe geçiş hakkınız oluyor. İnternette 2 yıllık sağlık bölümlerinden hemşireliğe geçiş yazarsanız bölümleri daha detaylı görebilirsiniz. İnşallah gönlünüze göre olur şartları ve durumları kendinize göre ayarlayıp bu yolda çalışmanıza başlayabilirsiniz. Allah’ın izniyle işini hakkıyla seven bir hemşire olarak mesleğe başlarsınız.