minelium Çanakkale’de yaşıyorum.10-16 nisan nüfusa göre 100.000 kişide 960 vaka oranı var. Çanakkale nüfusu 500000 civarı. Yani 1 haftada 4500-5000 arası yeni vaka çıkmış. Bunun içinde biz de vardık.
Bugüne kadar yakın çevremizde Çanakkale’de covid olan 3-5 kişi vardı ki onlar da dıdısının dıdısıydı.Hep büyükşehirlerde yaşayan yakın veya uzak tanıdıklarımız, akrabalarımız yakalanmıştı.
Çanakkale merkez zaten kıpkırmızı.4 yol ağzı olan bir mahallede oturuyorum.Biz ve yan komşum iyileşti.Evelsi gün alt kattan 2 daire pozitif olmuş.Yan apartmanda 3 daire,onun karşısında 7 daire,bizim karşımızda 3 apartmanda 12 daire,arka bloğumuzda 8 daire pozitif. Bunlar bildiklerim. Her apartmanda var aslında.
En son 20-25 gün önce 2 sokak ötedeki kayınvalidemle görüştüm.Evden çıkmazlar.Bende başka kimseyle görüşmem.Zaten 2,5 yaş ve 3 aylık iki çocuğum var anca doktor kontrolüne çıktım.3-4 kere de tenha alanda oğlumu yürüttüm kimse yokken. Eşim iş yerinde covid kapıyor bizde malum pozitif 🤷🏻♀️ evde geçirdik.2 gün önce karantinamız bitti.
Yan apartmanda balkonlarımızın karşılıklı baktığı bi komşum var, fakülte hastanesinde covidde hemşire.Hastane yoğun bakım %90 dolmuş.Hastanenin yarısını zaten kapılarla bölmüştüler servis katları da tamamen covide döndü yani hastanenin asansörlerden sol tarafı tüm katlar covid, sağ taraf normal hasta.Aynı durum yeni devlet hastanesi için de geçerli.Artık yetişmediği için atıl duruma bırakılmış eski devlet hastanesinde de testler yapılıyor,müdahaleler uygulanıyor. Öksürmüyor ve ateşten bayılmıyorsanız eve gönderiyorlar çünkü yer yok.Ben gözümle gördüm.
Son 15-20 gündür, köylerdeki hısım akrabalar dahil covid olmayan veya temasssız olan 50 kişi kalmışsa kalmıştır.Herkes ya pozitif ya temaslı şüpheli.
Eşim ağrısız sadece tat koku kaybı halsızlik ile geçirdi, 1. Testi pozitif.Yatta kalktı odasında.Tat koku 3. Gün geldi, 4. Gün gitti 5. Gün tamamen gelmişti onun.Sonra da toparladı.
Benim tat koku, eşimin pozitif testinden 1 gün sonra gitti. Tat az az git gel yaptı 5-6. gün tamamen geldi. Koku duyum hala az var, henüz yeni yeni geliyor.Vücudumda feci ağrı oldu, doğum ağrısı filan gibi de değil.2 gün çok ağır geçti. Eşimin pozitif testinten 48 saat sonra ilk test yapıldı bana ve negatif çıktı. 5. Gün tekrar test yaptırdım gene negatif çıktı.Tüm emarelerim vardı öksürük hariç ama testler hep negatif çıktı.Uzun soluklu konuşamıyorum tıkanıyorum.Yaş 31, sigara vs yok.Kronik hastalık yok.Sırtlarım hala ağrıyor ama göğüs ağrısı gitti.
Çocuklarım iyiydi.Büyük olanın iştahında uykusunda sorun yoktu.Küçük bebeğim bi kaç gün zor emdi hep uyukladı.hem emzirdim hem sütümü sağdım verdim hem de 1 hafta takviye mama verdim.öyle toparladı sonra gene full emzirme.
Bayramda kapatırlar, sonra açarlar her yeri.Turist gelsin diye.Açmasalar esnaf bastırır.Burası öğrenci ve tatilcilerden sezonda çok kazanıyordu.Akın akın insan geliyor. Satılık arazi tarla,bahçelik arsa, yazlık konut alan soran çok fazla çevre illerden.