WillyWonka karabocuk mandira tarzı yerlerde bulabilirsiniz. Küçük şişelerde satılıyor. İnternette bile var
annediyebiri karabocuk ben aktardan aldım 20 liraya onun dışında facebook da kefir paylaşım grubu var orda aynı ilde oldugunuz biri olursa elden teslim alabilirsiniz. Eğer içinize sinmiyorsa büyüdanem kefir mayası var kendi üretimleri daha hijyenik olabilir. Onu alabilirsiniz
Wish karabocuk bende var hiçbir ücret almadan da yollayabilirim ama 1 hafta daha beklemeniz lazım şu an çoğaltıyorum çok vardı ama arkadaşlarıma dağıttım hep
karabocuk Wish sizden de alabilirim çok sevinirim annem ben babaannem anneannem deli gibi arama içerisindeydik özelden mi konusalım
Atelci Wish benim bi çay kaşığı kadar var 1bardak süte mayalıyorum çoğalıyor ama tutmadan süt bozuluyor neden acaba canım bana nasıl yapıldığını anlatırmısın 🙏
Aysizm karabocuk evet izmirdeyim ama şuan başka ildeyim sorun değil kargoyla da gönderebilirim çok mayam vardı hep dağıttım
Atelci karabocuk alakasız olucak canım ama bende çay kaşığı kadar kefir var mayalıyorum çoğalıyor ama tutmuyor neden acaba nasıl yapıyorsun beni aydınlatabilirmisin 🤲🏼
karabocuk Atelci estağfurullah kendim nasıl yaptıgımı seve seve anlatırım🔆 kefir mutlaka cam kavanoz ya da bardakta mayalıyorum. tel olmayan plastik süzgçle kefirleri zarar vermeden suyla yıkıyorum. mayalayacagım kaba koyup üstüne varsa açık süt yoksa cam şişelerde satılan günlük sütlerden koyup kabın agzına tülbent gecirip karanlık ve ılık bir yerde tutuyorum. bende mutfağımda tabak doşabımın içine koyuyorum. gece 12 de mayaladıysam ertesi gün gece 12 de açıyorum o süre yetiyor acaba bir çay kasıgı kefire fazla mı süt koyuyorsunuz. mesela ben bir çay kaşıgına 200ml süt koyardım sahsen
Wish Atelci merhaba öncelikle mayaya asla metal değdirmemelisiniz ben süzerken tahta kaşık ve plastik süt süzgeci kullanıyorum. Karanlık bir mutfak dolabıma koyup ekli sevdiğimiz için 3 gün bekletiyorum daha tatlı içmek için 2 günde bekletebilirsiniz. ( Benim kefirimi çok beğeniyorlar yaşlı bir teyzeden almıştı bi tanıdığım yıllardır yapıyordu o da benden ondan aldım maya çok önemli) dilerseniz sizinle paylaşabilirim
Atelci karabocuk aynı anlattığım gibi yaptım 1bardak süte mayalıyorum ama tutmuyo çoğalıyor ama turmuyor artık bozuluyor süt beklemekten
Atelci Wish isterim 🙏ama 3gün dışarda bozulmuyormu benim sütümün hemen üstü kabuk tutuyor ekşi ekşi kokuyor boZuluyor
Wish Atelci hayır bozulmuyor koyu yoğurt gibi bir kıvam alıyor acaba siz ekşimsi tadı için mi bozuk diyorsunuz siz nasıl yapıyorsunuz kefir mayası bozulunca çoğalmıyor sanırım ama sizin ki çoğalıyorda siz nasıl yaptığınızı yazın isterseniz
karabocuk Atelci cok minik olanları yenileri yanı ayırın kalan büyükleri eskileri atın belkide mayanızı bu sekilde yenilemiş olursunuz
Atelci Wish sütü kaynatıyorum oda sıcaklığına gelene kadar bırakıyorum soğumaya, cam kavanoza koyup içine kefir tanelerini atıyorum, her seferinde çoğalıyor az az ama ekşimsi bozuk gibi kokuyor üstü kabuk tutuyor sütün altı dupduru ( metal kullanmıyorum