Atelci Wish sütü kaynatıyorum oda sıcaklığına gelene kadar bırakıyorum soğumaya, cam kavanoza koyup içine kefir tanelerini atıyorum, her seferinde çoğalıyor az az ama ekşimsi bozuk gibi kokuyor üstü kabuk tutuyor sütün altı dupduru ( metal kullanmıyorum
karabocuk Atelci cok minik olanları yenileri yanı ayırın kalan büyükleri eskileri atın belkide mayanızı bu sekilde yenilemiş olursunuz
Ebrugoktug08 karabocuk ne için kullanıyorsunuz bu kefiri merak ettim hiç içmedim neye yaradığını da bilmiyorum merak ettim
karabocuk Ebrugoktug08 sütün içine atıp sütü mayalayıp süzüp içiyorum birçok faydası var ekşi bir ayran gibi tadı. oğluma da muzla hurmayla kefirle smoothi yapıcam. bir yasından sonra bebeklere haftada iki su bardağına denk gelecek şekilde veriliyor. hamileyken içtim. mesela babaannem kemik ağrıları için içiyor.