Fatmanur-ali Türkiye’de 4 kişilik ailenin “yoksulluk sınırı” 8860₺
Yani bu demektir ki, 4 kişilik bir aile bu tutarın altında kazanıyorsa yoksuldur. Asgari ücretle geçimini idame ettiren insanlar bunu nasıl yapıyor anlamıyorum.
3 kişilik bir aileyiz, tek eşim çalışıyor ve asgari ücretin üstünde maaş alıyor. Maaşı aldı. Kira, kredi ve kredi kartını ödedi para bitti. Faturalar kartla ödenecek, erzak kartla alınacak. Nakit para sıfır.
Burda bir post açmıştım, aylık erzak ile ilgili. Çoğu kişi 1000₺ üstünde harcadığını yazmıştı ama 700-800₺ ile aylık alışverişi yaptığını söyleyip tavsiye verenlerde olmuştu. Tavsiyelerine uyarak alışveriş yaptım bugün. 10 kg deterjan, 4 litre yağ, 5 kg un, 6 paket makarna, 16lı tuvalet kağıdı, 5 kg yumuşatıcı, 3 kg şeker, 1 kg tereyağı, 1 kg kaşar peyniri, yarım kg zeytin aldım. Hepsi 405₺ tuttu. Daha sebze yok, adam akıllı kahvaltılık yok. Temel erzakları aldım sadece ve hepsi indirimdeydi. Sırf indirimde diye hiç kullanmadığım markaları da tercih ettim, kötü olduğunu söylemiyorum yanlış anlaşılmasın. Özellikle indirimde diye aldım, ilk defa deneyeceğiz.
Şimdi haftalık sebze alınır, 2 haftada bir de kahvaltılık alınır. Yine çok rahat 1000₺ oluyor ki harcama. Ben hala anlayamıyorum nasıl 500-600₺ tutarla aylık alışveriş yapıldığını.