Giray Alerjinin durumuna tipine bağlı 🤷🏻♀️ Oğlumun sadece egzaması oluyordu,ve daha 10 günlükken feci yaralarla baş göstermişti.belli gıdaları kestim. 6. Ayda sadece kontrolle tadım, 7-8 de denemeler oldu.Kademeli açtık.Bazı gıdalara tepki verdi 1 yaş sonrasına kaldı öyle denedik filan.Şuan 2,5 yaşında artık bir alerjen durum kalmadı. 1 aylık bi oğlum daha var mesela hiç kızartı,mukus vs yok büyük oğlumda yaşadıklarım gibi belirtiler göstermedi.Bir sıkıntı da gözükmüyor.Gene de dikkat ediyorum.
Arkadaşımın 2,5 aylık kızı var.İlk oğlunda alerjen yaşamamıştı.Kızında hemen 8. günde yaralar çıktı,1 aylıkken kaka mukuslandı sonra 2 aylıktı kanlı oldu.Diyet yapıyordu ancak alerjen gıdaların tespiti de zor.Bi gün kayınvalidesi tatlı yapıp getirmiş,unutmuş tereyağ koymuş.O gün kızı fışkırır kusup morarıyor,arkadaşım da tutup ters çeviriyor ambulans gelene kadar parmağını sokmuş ki dili kaçmasın tıkanmasın.ambulansla yetiştirdiler,ambulans da aspire edilmiş.Evde yaptığı ilk yardım zaman kazandırmış.Tartısında 10 günde hiç kilo almamış,kanda alerji seviyesi 5000. Hem cilt hem bağırsak tepkili.Salatalık yese bile çocuk kusuyordu,son 2 haftadır komple raporlu mamaya geçtiler mecbur emzirmeyi kesti.Bebeğin tüm ağlamaları katılmaları kusması filan dindi.Kaç doktor çare bulamadı en son endoskopi yapılmıştı midesi hep yara olmuş mesela.
Alerjen bi durum varsa muhakkak çocuk immünolojisine gidilmeli.Alerji diyelim 3-4 ayda geçti, gene de ek gıda zamanı dikkat etmek gerekiyor.Ve çocuklu ev için,temel ilk yardımı öğrenin.Çocuk ve yetişkin müdahaleleri farklı.