areNilay -erCansu- bana da verem savaştaki kadin 21 gün icinde tepkime vermeli dedi benimde etrafımda hrkes diyo cok iz oldu falan ama iz olana kadar yada yara igne olan yerde kirmizlik falan varmıydı
-erCansu- areNilay kuzu bizimde 1 hafta olduda hic vurulmamis gbi suan hemsire 8 haftayi bile bulur dedi
areNilay -erCansu- sabah 9 da sordu esim doktora iz olabilr ama onemli olan ppd testinin negatif olmasi demis
Karakiz areNilay 2 ay asisi hmn izi cikmazmis bende bakiyrm surekli gecenlerde cok huzursuzdu surekli agliyodu kaynanam gekdi direk dedi asidan oyle yapiyo izi yok defimde hmn olmaz defi biraz rahatladm
Mesafe areNilay ppd testi negatifse aşı tekrardan yapılır yapılan aşı ya dışarı aktı farketmediniz yada aşı bozulmuştu faydası olmadı tekrar yapmanız iyi olmuş iz olmadıgı halde ppd testi pozitif gelseydi o zaman gerek kalmazdı her bebekte iz oluşmayabilir oda yapım teknigiyle alakalı bazen deri altına kaçınca iz kalmıyo
areNilay Mesafe aşı bozulma diye yada bayatlama diye bisey olmaz gibisinden yazi okudum ki zaten bn asinin gelmesini bekledim 13 gün
melis_duru Mesafe merhaba, siz ppd yaptırdınız mı ? Ben bugün yaptırdım, sonuç için cuma günü çağırdılar, sonuca nasıl bakılıyor acaba, bilgi verebilir misiniz lütfen
Mesafe areNilay şöyle aşının soguk zinciri var bi ihtimal o kırılmıştır ya gelirken ya hazırlanırken zararı olmaz ancak faydasıda olmaz bagışıklık saglamaz yani tutmaması belki bundandır
Betuluus areNilay canım ne 20 günü yaa bizim resmen iki ay sonra aşı yeri belli oldu iltihaplandı filan resmen 4. Ayımızın ortasında belli oldu aşı izi ve şuan 7 aylığız hala iltihaplı bence ikinciye gerek yoktu bi doktora sor inşallah fazlası zarar değildir
areNilay Betuluus peki iz belli olana kadar hiccmi kirmizlik bile mi yoktu asi yerinde . Ki bde ben asiyi yaptırmadan cok arastirdim ve ve 1 2 doktora sorup asiyi yaptirdim ki zarari olmazmış
Betuluus areNilay hiç belli değildi canım bende tutmadı sandım ama iki ay sonra belirli oldu gerçi sen test yaptırdım diyorsun iz olsa da olmasa da tutmamış diyorsun içini rahat tut o zaman ya yine doktoruna danış ama sonuçta aşı tutmamış tahliller öyle gösteriyor
Alyanur Deletedmom10 biz 5.5 ayligiz bizim surda 1 hafta oldu aşı ueri iuice ortaya çıktı iltihap aktı icinden doktora sordum aşı tutmuş dedi
Deletedmom10 Alyanur Benim bildiğim de öyle hemen tutmaz daha geç izi çıkanlar bile var anlamadım 🤷♀️
HavvaTuranKobal areNilay panik yapmaamalısın kont birazdaha geçince git bence başıma gelmesi ama 7 aylık hala iz tutmaya çalışıyor bende iki kere vurulmuşum bendede iki iz var
areNilay HavvaTuranKobal bu sefer asi oldukktan sonra kirmizi sivilce gibi iz oldu gecen sefer olmamisti bekliycem biraz daha bakalim ınsallah bu tutmustur