Ogretmenanne0109 Baglanma teorisinde etken olan durum, çocuğun ebeveyninden “ben buradayım, seni duyuyorum, seni anlıyorum, sana değer veriyorum” mesajlarını alan, anlaşıldığını, değerli olduğunu, kabul edildiğini hissetmesidir.Böylece güvenli bağlanan çocuğun hem kendine ve hem de çevresine güveni olumlu yönde desteklenecektir. Bu mesajları iletebilmenin en temel yolu dünyaya geldiği andan, hatta anne karnındaki dönemden itibaren onun olumlu veya olumsuz tüm duygusal sinyallerini anlamak, duygularıyla bağlantı kurmak, ona anlaşıldığını hissettirmek, duygularını yargılamadan, küçümsemeden veya göz ardı etmeden olduğu gibi kabul ederek ihtiyacına yanıt vermekten geçer. Bu teoride ilk 2 yıl birlikte yatılması ve bu teori çerçevesinde bağlanma surecine olumlu etkisi gibi bir ibare yok, mesajların doğru algılanıp karşılık verilmesinden bahsediyor. Bağlanma ile bağımlı olmayı karistirmamaliyiz sanirim. Tam da yetiskinlikteki etkilerinden dolayı ben de bir şeyleri anlatmaya çalışıyorum aslında.