Bxens Zorunlu sezeryan oldum. Bana göre adı üzerinde, doğum eylemi zorunlu sebepler olmadıkça normal yolla gerçekleşmeli. Sezeryan bir ameliyat şekli ve o masaya yatmak en azından beni çok korkuttu, çok panikledim. Herşey yolundaysa bence kimse bıçak altına yatmamalı. Evet operasyon çok konforlu geçiyor ama sonrası ? Illaki normal doğumunda kendine göre zorluğu vardır. Ikiside kolay değil. Benim hiç çok can yakan ağrılarım olmadı ilk günler.Evde bile doğru düzgün ağrı kesicilerimi kullanmadım. Hastanede de iki sefer ağrı kesici iğneye ihtiyaç duydum.Bu yönden evet sezeryan çok avantajlı( Saatlerce sancı çekmiyorsun). Ama ayağa kalkmak, tuvalete gitmek, yatakta sağa sola dönmek, arkana rahatça yaslanıp bebeği emzirmek bunların hepsi çok zorluydu.Kesinlikle dikişler size biraz olsun eğilebilmenize imkan vermiyor. Tamamen iyileşip rahatça hareket etmem 20 günü buldu. Şu neredeyse 6.5 ay geçti aniden yataktan kalkarsam, viledayla koltuk altarını silmeye kalkarsam, yere çömelip ne bilim alışveriş poşetlerini açarsam, biraz tuvalette zorlanırsam inanılmaz derecede dikişlerim geriliyor. Ayağımı üşüttüğüm de dikişlerim ağrıyor.Normal doğumda bu tür şeylerin kalıcı olduğunu düşünmüyorum. Vajinal genişlik de yaşadım, yani sezeryanda olmaz düşüncesi tamamen hurafe. Sarkan göbeğimi de yazmazsam hatırı kalır. Ve tabiki yapışıp kalan bel ağrım.Bunlar benim deneyimlerim. Allah herkese sağlıkla bebeğine kavuşmayı nasip etsin. Ben çok isterdim normal doğumu ama nasip değilmiş.