Cinar_Lover benim sürecim çok uzun, yukarıda da belirttiğim gibi, 1 ayı aştı uyku eğitimi sürecim.
aslında ben eğitim vermeyi düşünmüyordum, bir ara bir yazı da okumuştum, kucakta uyuyan bebekler daha özgüvenli oluyorlarmış, maksimum 1-1.5 yaşa kadar böyle gider, sonra kendi kucakta zaten durmaz diyordum ki, bebeğim kilo alıp, haraketleninceye kadar. Bir gecede bacak ve kol ağrısından uyuyamayınca, yok artık bu böyle olmaz dedim ve başlamaya karar verdim. Kademe kademe olması gerekiyordu tabii ki, ilk gündüz 3 uyku ve herbirinin 1.5 saat olmasını sağladım, uyutup başında bekliyordum, uyandığı gibi kucağa alıp geri uyutunca 1.5 saati buluyordu uyku süresi. Sonra kucakta ritmi kestim, sadece kısa bir mesafe de gidip gelmeye başladım, ona da alışınca bu defa kucakta gözleri kısılmaya başladığı gibi yatağa bırakıp, pışş pat yaptım, ilk 3 gün uyudu bu şekilde ama bebeğim sonra pışş pat kabul etmedi, indir-kaldır’a geçtim, ama daha yorucu indir-kaldır ve en uzun uyku eğitimi diye düşünüyorum. 10-15 defayı bulabiliyor ve acayip sabır istiyor. Sonra tamam artık dedim, eğitimi bitirme zamanı, tabii benim neden bu kadar uzadı? Bebeğim asla ağlamasın istiyorum diye. Ama baktım ki bebeğin bildiği tek dil “ağlamak” zaten bir bıraksam mızmız hemen ağlama modu, doktorum ile görüştüm ona anlattım, oda gündüz 40 dakika gece 3 saate kadar ağlatabilirsin dedi, sen beşiğe koyduğunda ve o ağladığında aldığında, o eğitimin boşa gitmiştir, hiç verme daha iyi dedi, düşündüm, en fazla ne kadar ağlayabilir ki dedim ve yatağa bıraktım, ilk gün 35 dakika ağladı uyudu, 3.gün 20 dakika ağladı ve uyudu.
son bir kaç gündür yatağına bırakıyorum, emziğini uyku arkadaşını veriyorum ve beni görmeyeceği bir yerde oturuyorum, 5 dakika içinde uyuyor ve gündüz uykuları 2 saati buluyor. Uzun oldu biraz ama, ben bu sonuca varana kadar çok araştırdım, çok uğraştım, size faydası olur umarım 🌸