Cgdmltr93 nickimikili ahhh bacım kaynana postu cinsellik postu açsan çok rağbet görür de böyle önemli bir konuda post açsan hiç rağbet görmez. Keşke insanlarımız duyarlı olsa ve bi kaç bişey öğrenebilse…
sedaykn nane Konuşma işi biraz da genetikle ilgili. Dinlediği, izlediği şeyler konuşmasını desteklemez. Araştırmalar bu yönde. Bence bu konuda canınızı sıkmayın. Çocuklar büyüdükçe aradaki fark ortaya çıkıyor. Erken zamanda tanışmanın zararlarını daha net görebiliyorsunuz.
almila37 Her çocuk bir olmaz ki.Benim kızım da YouTube’dan çocuk eğitim videoları izler 2yaşnda ve oturup kizimla sohbet edebiliyorum çok erken başladi konusmaya simdi uzun cumleler kuruyor sen ben gibi renklerin Türkçesi ni ingilizcesini biliyor ama bunun telefondan yada televizyondan olduğnu düşünmüyorum
Minikcivcivim nane onun erken konuşmasının tv ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum normalde tv geçleştirir durumu diye söylerler uzmanlar. Ama çoğunluk çocuğun isteği arzusu çabası gelişimiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Benim bebeğim de erken konuştu belki benim desteğim belki de sadece kendi isteği bilemiyorum ama yaptıklarımı anlatayım size ben. Doğduğu andan itibaren müzik kanalı hep açıktı hani o anlamadığı dönem vardı ya ben anlıyormuş gibi hep konuştum onunla her şeyi anlatarak yaptım daha doğduğu andan itibaren mesela bez değişiminde işte çorabımızı çıkartalım bezimizi açalım popomuzu silelim temizleyelim yeni temiz bezi alalım bi güzel takalım çorabımızı tekrar giyelim ayaklarımız üşümesin gibi gibi her şeyi bu şekilde anlatarak yaptım anlamadığı o ilk zamanlarda bile. Sonra meyve sebze eşya gibi öğretici resimli mini kitaplar aldım 3ayda falan bunları anlatmaya göstermeye başladım başlarda yemeye çalışıyordu ama aldığım mini kitaplar kalındı bişi olmuyordu her gün bunlarla oyalanıyorduk. Kitap okuma ayrıca hikaye kitaplarımız var tabi benim ona okuduğum hep okurdum. Çizgi film falan hiç açmazdım ama. Tv de sadece müzik kanalı açıktı hep. Devamlı konuştum devamlı anlattım. O anlamsız sesler çıkardığında bile onu anlıyormuş gibi yaa evet bugün hava bence de çok güzel bebeğim diye onu dinleyip kendimce cevaplar verdim. O sesler çıkardığında susup dinliyordum onu dinlediğimi hissediyordu mesela o sustuğunda ben ona cevap veriyordum. Organları göstermeye de çok erken başlamıştım ben mesela herkes anlamaz küçücük bebek dediği zamanlarda ben hep anlattım ona. 1yaşında çoğu şeyin ismini söyleyebiliyordu tek kelime kurabiliyordu getir dediğimi bilip getiriyordu isimlerini söyleyebiliyordu. Bi buçuk yaşa doğru 2kelime bi buçuk yaşta 3/4kelime kurdu. Şimdi aralıkta 2yaşına girecek şakır şakır konuşuyor şarkı söylüyor kendi kafasından şarkı uydurup kendi ritminde uydurma şarkılar da söylüyor. Bebekleriyle sohpet etmeyi çok seviyor mesela. Yani ben bu şekilde ilerledim yararını gördüm fazlasıyla. Yeni yeni çizgi film izlemeye başladık bu arada ezberi çok iyi bi kere izlediği çizgi filmi ikinci de karakterlerin isimlerini söylüyor. Hoşuna giden mesela akıllı momo var onun şarkısını ezberlemiş söylüyor daha bir sürü var öyle ezberlediği çizgi film şarkıları kukuliden özellikle. Yani erkek konuşmayı tv ye bağlanmamak lazım bence tv zararlı bişi. Ama şöyle ki siz tüm bunları yapsanız bile belki de çocuğunuz yine de geç konuşacak yani bilemeyiz bu dediğim gibi çoğunluk olarak çocuğun isteği arzusu yapma gayreti gelişimiyle alakalı da olabilir. Biraz uzun anlatmış olabilirim kusura bakmayın ama tam anlatabilmek adına detaylı yazmak istedim 😇
Benimoykum nane benim kızım 23 aylık kısa bir süre sonra 2 yaşına girecek ben çok TV izletmiyorum günde bir saat i geçmez oyun oynarız kitap okuruz vs daha 10 gündür söylediklerimi soykuyor zamanla açılıyor demekki arkadaşımın kızı da 20 gün büyük masalah çocuk gibi konuşuyor kıyas yapmıyorsunuz anlıyorum her çocuk ayni olmuyor işte gelişimi 🙂
Yamanoglan nane bu asla TV ile alakalı değil televizyon geç konuşmaya otizme sebep olur ama erken konuşma gibi şeylere sebep olmaz. Bazı şeyler gelişimsel özellikle alakalıdır bebeğin mizacı yapısı karakteri bu gelişim özelliklerine göre ilerler. Her bebekte farklı olduğu için bu da farklı sonuç verecektir.
nickimikili nane çocuğunuz zaten araba koltuğuna oturduğunda telefonu alacağını biliyordur artık alışkanlık kazanmıştır diye tahmin ediyorum bunun gibi şeyler çok yapılıyor ne yazıkki bazen bizede bi çözüm gerekiyor ama 3-5 dakikalık maruz kalmalar konuşmada çok çok etkili değildir kaliteli zaman en önemlisi desteğinizde tammış madem ne acelesi var birden söküp hemen ard arda kelimeleride çıkarabilir gönlünüzü ferah tutun bence, önemli olan iletişim becerisi arkadaşınızın çocuğunun öğrendiği 10 kelimenin 9u izlediklerinden oluşuyordur muhtemelen tekrarlandığı için bunlar anlamlı cümleler olmadıkça istek duygu durum belirtmedikçe zaten dil gelişiminin ileride olduğundan söz edilemez durup dururken kırmızı balık şarkısını söyleyen bir çocuğun 20 kelime haznesi var örneğin ama geldim gittim git gel su yemek anne vs diyemiyorsa kelimeleri anne su baba gel gibi birleştiremiyorsa ifade edici bir dil gelişimi yok demektir neyimize yarar kırmızı balık 😅
zurgun Mery12 merhaba konuşma ile ilgili bir post okurken denk geldim size kaç aylıksınız benim oğlum da 20 aylık konuşmadı hala
Mery12 zurgun 19 aylık oğlum, kelimeler hayvan taklidi varmi sizde? Bizde sadece baba var,onceleri sadece babasina derdi simdi bana ve babaannesinede baba diyor, hayvan sesi olarak ta kopege “ha ha” diyor bu kadar
zurgun Mery12 doktora gitmedik bunun için 9 aylıkken yürüdü erken yürüyen geç konuşur derler bilemiyorum
Mery12 nane cok sevindim canim, 20 aylik iken acmissiniz postu, nasil oldu surec 4 ay sonra birdenbiremi acildi yoksa yavas yavasmı ilerledi, 2li cumleleri varmı..bizde hala 2-3 tane sinirli kelime var 21 ayligiz
Mery12 nane cok sevindim canim, 20 aylik iken acmissiniz postu, nasil oldu surec 4 ay sonra birdenbiremi acildi yoksa yavas yavasmı ilerledi, 2li cumleleri varmı..bizde hala 2-3 tane sinirli kelime var 21 ayligiz
Nildailay nane bende bebeğime çizgi film değilde bebek şarkıları açtım sınırlı zamanda tabi yanında kitap vs de okuyorum ayrıca çok konulurum şarkıalrdan çok fazla şey öğrendi şarkıların mimik kısımlarını yapıyor yani sar sar sar markaryı haraketini yapıyor bu şarkının anneni seviyosan alkışla haraketini yapıyor bir şarkı var ha ha ha diye gülüyor çıcuklar orasına geldiği zamanda o da yapıyor ali babanın çiftliğinden bütün hayvan seslerimi ezberlemii otobüsün tekerliği diye şarkı başlıyor bizimki mımarlak diyor yani kendince yuvarlak..beneğim 14 aylık bu arada çİzgi film aska izlemez bilmiyorum yani ama siz takmayın kafanıza bütün bebeklerin öğrenme ezberleme yetenekleri farklıdır hepiniz nasıl farklıysak onlarda farklı:)