senemyavas bebegim 3 aylik, ve yalnizca anne sutu ile beslendigi surece su vermememi soyledi doktorum
aciklamasi da şu, karnimizda amniyotik sivisini icip onu iseyerek sindirim sistemini calistirma egzersizi yasiyor, ki bu fizyolojik bir sıvı. sonrasinda anne sutu ile besleniyor, ki bu da fizyolojik bir sıvı ve icerigi zaten buyuk oranda su, yarisindan bile daha azı yağ iceriyor sadece. sindirim sistemi henuz fizyolojik sivilar haricinde birseyi sindirmedi hic ve hazir degil. ayrica su ihtiyacini sutumuzden karsiliyor ve sutumuzde ihtiyaci olan her turlu sey mevcut ve cok az miktarlarla doyuyor. alacagi bir yudum su bile alacagi bir yudum süt ten mahrum birakiyor onu midesini doldurarak. suyu omur boyu icecek ama doganin yalnizca ona ozel urettigi bir besin olan sutu bir daha hayatinin sonuna kadar tuketemeyecek. o yuzden ilk alti ay yalnizca anne sutu almasi taraftari doktorumuz.
ama formul mama, devam sutu gibi anne sutu disinda birsey verdiğimizde su vermemiz de gerekiyor cunku sindirim sistemi artik onları ogutmeye çalışıyor.
susamamasi icin ozellikle hava sıcakken sık sık meme teklif edin. bazen cok az emip birakti diye endiseleniyoruz ya, aslinda o zamanlarda aç olmuyor, su bakimindan zengin olan o ilk sutten icip susuzluğunu giderince birakiyor. eger açsa emmeye devam edip yag bakimindan zengin son sütü de aliyor