Nimm milasmommy besin alerjisi olan bebekler rota aşısı olamıomu ben aldım 21 inde yaptırcam bebeğim besin alerjisi
milasmommy Nimm hangi doktora sorsam yapılmaz dedi. Sağlık ocağı zaten alerjisi varsa hiç yanaşmıyor bile doktorunla görüş diyor. Doktorların hiç biride izin vermedi. Sorduklarım da 1 özel, 1 araştırma, 1 üniversite hastanesi )
Bebibebi milasmommy bn şuan diyetteyim bnde devam edigır bu yüzden başka alerjisi varmı merak ediyorum
BuseveMinigi milasmommy diyete ne zaman başladım mukus kesildi ama şöylede deniyor ek gıdada kakadaki mukus zaten gidiyormuş
KeremTalha_4153 milasmommy alerjiyle ilgili damla ilaç falan kullanıyor musunuz. Birde nerde oturuyorsunuz
milasmommy KeremTalha_4153 hayır şuan kullanmıyorum. Biogaia kullanmıştık bir ara hem gaz hem alerji için o kadar. İstanbuldayım
Iz-0309 milasmommy gurultulu kaka nasıl oluyor yani yaparken benım kızımdada ses çıkıyor nadiren mukus goruyorum
Prensescik milasmommy bizimde 6 aylıkkn bi kabarmayla doktor test yaptı un yumurta süte cıktı şuan 1 yaşında veriyorum yumurtanın beyazı hariç verildiği an ciddi anlama tepki veriyor heryeri fosur fosur şişiyor doktor verdikten sonra kakada kan döküntü olursa verme dedi mukus oluyor ama onuda doktor önemli değil demişti alerjik bebek cok zor
milasmommy Prensescik ya kimi doktor mukus ce yeşil kakayı tek başına alerjen bir uyarıdan saymıyor kimisi çok ciddi bir mesele diyor insan şaşıp kalıyor. Bu konusa tıp ikiye ayrılmamalı bence. Varsa vardır yoksa yoktur 🤦🏻♀️
Mucizem-sin Merhaba milasmommy merhaba benimde şuan kafam çok karışık oğlum 2 aylık ken kanlı mukuslu kaka yapıyordu sonra bu durum ara ara oldu şimdi ek gıdaya geçtik çok kanlı ve mukuslu oldu şuan 7 aylık bir doktor gıda alerjisi war dedi Domates kakao balkabağı pırasayı kesti bizde başka bir doktora götürelim dedik oda süt alerjisi war dedi Süt ürünlerini et ürünlerini yumurtayı kesti Hem anne sütü hem mama veriyorum buarada diyet yapıyorum doktorların dedikleri şeyleri yemiyorum Oğlumdan ek gıdayı kestik buarada biz hiç test yaptırmadık şimdide başka bir doktora götürdük oda gastronomiye gönderdi testede çok canı yanacak diye yaptırmak istemiyorum ne yapacağımı bilmiyorum 🤷♀️ siz hangi testleri yaptırdınız bide bize ISAC 112 testini yaptırın dediler o teste 2600 tlymiş kafam alak Bulak 😢😢😢😢
milasmommy Mucizem-sin merhaba. Biz prick, kan ve anne sütünden besin yükleme testi yaptık onun dışında kaka/gaita testide var. Bu testlerde kimisinde var kimisinde yok çıktı. Dediğin gibi süt ürünlerinin yanı sıra kakao kırmızı et susam kuruyemiş domateste yasak. Gastronomi bölümüne bu hafta içi gideceğiz randevumuzu çok erkenden almıştık o yüzden yinede bir görsün diye iptal etmedim. Ama canı çok yanar dediğiniz için şuan 360 derece dönüş yapabilirim 🙄 oradaki test nasıl yapılıyor bilginiz varmı? İsac 112 testini hiç duymadım maalesef ama bu kadar pahalıysa Üniversitesi hastanesinde yaptırın derim sigorta karşılar belki
Mucizem-sin milasmommy öncelikle teşekkür ederim bizden kan ve kaka testi aldılar inşallah düzgün çıkar ısac 112 test çok ciddi bir testmiş devlet yapmıyor zaten üniversite hastanesine gittik Onlar devlet yapmıyor dışardan yapılması gerektiğini söylüyor Allah korusun mechel divertikülü diye birşey War 2 yaşın altındaki Bebeklerde görünüyormuş gastronomi en kötü o olabilir dedi Allahım korusun 🙏🙏🙏inşallah öyle birşey yoktur ameliyat falan olması lazımmış bağırsaklarından Alerjiye razıyım şimdi gluten ve süt alerjisi diyetini yapıyorum gerekirse hiç birşey yemiyeyim oğlum öyle birşey olmasın Allahım herkesin yavrusunu korusun şifa wersin 🙏🙏🙏
KeremTalha_4153 milasmommy çocuk alerji ve immünoloji doktoru bulup götürün. Ben gebzede oturuyorum çocuk gastrolojiye zeynep kamil eğitim araştırma hastanesi geliyoruz ama alerji doktoru orda yok kocaeli üniverste umuttepe eğitim hastanesinde anca bulabildik. Ama mutlaka çocuk alerji doktoruna götürün
Eflatun_01 Bende de durum aynı bi teste var diyor bir teste yok şaştım kaldım bebegım 3 aylık biz çok ağlıyor dıye götürdük bize süt ve süt ürünleri alerjısı dedıler 2 doktora götürdüm onlar bıle ne olduğunu bılmıyor şaştım kaldım ben dıyet yapıyorum oğlumada aptamılın mamasını verıyorum
Guguk Eflatun_01 tek belirti ağlama Mı? Bebeler gaz sancısı için ağlar, büyüme sancıları olur ağlar atak haftası olur ağlar, tek bir belirtiyle alerji teşhisi nasıl koydular anlamadım
Guguk milasmommy testler negatif çıkabiliyor olsa bile. Alerji teşhisi çok zor koyuluyor bu süreçte en büyük sorumluluk anneye düşüyor. Bize test bile yapmadılar kendin bul dediler deneye deneye buldum. Ayrıca üzülmeyin bir sürü çoklu gıda alerjisi olan anne var hiç birinde bu yüzden süt azalmadı sebze bol meyve su bunlar yetiyor
milasmommy Guguk valla açıkcası bayanın yaşadığını bende yaşadım. Doktor kapısında beklerken o kadar çook ağladı ortalığı inletti ki kızım henüz 55 günlükken falan doktor dışarı çıktı bu bebeğin neyi var diye sormaya. Sonra evdede hep böylemi dedim. Evet ara ara yapıyor böyle sanırım gaz sancısı giriyor dedim. Aldı omzuna pış pış yaptı etti baktı bilmem ne yok gaz değil bu çoçuğun alerjisi var dedi. Sanki alnında yazıyor çoçuğun 🤦🏻♀️
Guguk KeremTalha_4153 merhaba benim oğlumda sadece yumurta alerjisi var bende çok araştırdım çok peşine düştüm hatta ilk ben anladım kimseyi inandıramadım ilerledi vs size tavsiyem test falan uğraşmayın alerjide doktorlar kesin bişe diyemiyor çünkü bebek ne yiyor siz ne yiyorsunuz en iyi siz biliyorsunuz. Her gün yediğiniz aklınıza gelmeyecek gluten dahi alerjik olabilir. Yapmanız gereken sabırlı olmak sakin olmak ve yediklerinizi not ederek başta tüm alerjenleri kesmek. Uzun süre denilse de bir hafta da rahatlığı görürsünüz. Bu büyük alerjenlwr 6-7 tane zaten onları kesin sonra tek tek ekleyin. Mesela bana ilk söylenen süt ürünü alerjisi var ama ben hiç inanmadım çünkü takip ettim sadece yumurta ve bi kaç tropik meyveden şüphelendim hepsini kestim sonra açıkça belli oldu zaten bağırsak tepkiliydi. Bi kaç gün sonra yumurta denedim not ettim her seferinde iki gün sonra kaka da kan mukus gürültülü kaka sancı vs. Böyle buldum. Doktorlara uysam sütü de kesecektim. Üstelik herkes çapraz etki kesin var tavuk da yeme dediler onda bişe olmadı. Ne yazık ki alerji konusu parmak izi gibi o yüzden size ait ve tamamen belirsiz doktorlar da çaresiz kalıyor testler de sürekli yanlış çıkabiliyor. Siz yediklerinizi not edin içerik okuyun sebze meyve yiyin hatta bazı şeylerin paketinde yazmayıp sitesinde içerikte yumurta içerebilir yumurta olan tesiste üretildi vs yazanları bile yemiyorum onlar bile etkiliyor. Süt ve yumurta ise bazı kodlar lesitin vs yazan içerikler de yenilmemeli bunları bilip denerseniz siz bulursunuz @milasmommy @Eflatun_01 Bu Arada yumurta alerjisi var rota yapıldı bişe olmadı yapılmaz diyen görmedim tüm aşılar yapılır sadece doktor kontrolünde büyük hastanede yapılmalı bi kaç saat kalınmalı
Guguk milasmommy çok geçmiş olsun üzüldüm çok yıpranmışsınızdır. Ne yazık ki bişe olmasa bile öyle ağlayan bebekler var :( ama her zaman değilse not edin her öyle aşırı ağlamada ne yemişsiniz bi bakın bir süre sonra farkedersiniz ne olduğunu. Ben yurt dışındayım Burda kendi doktorumuz asla alerji değil dedi Türkiye’de iki doktor öyle dedi başkası süt dedi vs hepsi farklı bende bıraktım hepsini kendim çok araştırıp böyle yaptım. Umarım siz de bulursunuz laktoz falan olabilir sancı yapar yavrum daha fazla hırpalanmasın ama alerjide tek belirti ağlama olmaz sancı ilerler kaka da ya da ciltte başka belirtiler olmalı
Guguk milasmommy üzülmeyin bende başta çok üzüldüm çok panik yaptım her yere sormak istedim test şu bu ama en güzel testi anne yapıyor çünkü ne yediğinizi en iyi siz biliyorsunuz siz yumurta balık süt kuruyemiş fasülye nohut denisli Kabuk ürünleri böyle 6-7 ürün var bebeklerde en çok alerji yapan diye aratırsanız onları hep kesin. Diyet zor da olsa alışıyor insan. Makarna salata meyve kompostosu buluyorsanız taze üzüm acayip süt yapıyor bol bol yiyin bir de emziriyorsanız ön sütü sağıp gerisini vermeyi deneyin ön sütteki laktoz bazı bebeklere böyle dokunabiliyor olmadı bi onu deneyin
milasmommy Guguk şöyle ki canım benim kendimde anjio alerjik ödem var. Neyin Sebep olduğu belli değil. Durduk yere vücudumda bazı yerlerim şişiyor 12-24-36 saat arayla bazen iniyor bazen serum (avil ampül) desteğiyle son buluyor. Ama bu hastalık anne tarafımdan genetik. Yani hemen hemen tüm teyze ve dayılarımda annem dahil olmak üzere var. Bir çoğu sebebini biliyor bir çoğu bilmiyor. Ben ilk kez hamileliğimde yaşadım. Bugün en basitincen calpol şurubunu bile içemem mesela anjio ödem tetikler. Patlıcan yersem tetikler gebelikte kullanılan magnezyum ilaçları tetikler dışardan poğaça yersen aynı durum. Yani deneme yanılma ile buldum hepsini kendi doktorun olacaksın lafından. Ama inanın bebeğimde bunu yapamıyorum çünkü sadece su ile beslendiğim günler olduğu halde vücudunda yine kabarlamae döküntüler olur sönerdi kakamız hiç bir zaman düzelmedi. Günde 5-6 kaka yapıyorsa sadece 1 tanesi sarıdır oda belki…
milasmommy Guguk evet ön sütü sağıp verdim bir süre öyle de denedim. Kuruyemiş normaldede hiç yemem zaten. Balık ürünlerinin hiç birisini yemem. Kuru fasulye gaz sancısından dolayı yemem.🤦🏻♀️ Açıkcası psikolojik olarak bitik durumdayım şuan bu alerji meselesinden dolayı zindan oldu son 3 ay. Su ile beslendiğim günler oluyordu yine aynı sorun yine aynı sorun
5253 Guguk bugün yediğim şey 2 gün sonra mı etkisini gösteriyor acaba Mesela sabah yediğim alerjen akşamına etki etmez mi 🤷♀️