Mom8 Sugul 45 derece sıcaklıktaki 1 çay bardağı süte mayayı ve 2 çay kaşığı kadar evde mayaladiğım yogurttan katip 1 saat kadar bekletiyorum. Sonra 45 derece sıcaklıktaki süte bunu karıştırıp sarıp 10 saate yakın bekliyorum. Mayalaninca hemen yemiyoruz ama 1 gün buzdolabinda bekletiyorum ben daha güzel oluyor. Yoğurdunuz katı olmuyorsa 1 leğen sıcak suyun içine tencereyi yerleştirin o şekilde sarıp bekletin. Isı sabit kalır daha kıvamlı yoğurt olur. Ben bir sürü çeşit yoğurt mayası aldım dönüşümlü mayaliyorum. Kefir de 1 lt yaptığım için yoğurt kıvamında oluyor ara öğünlerde haftanın bazı günleri yoğurt bazı günleri kefir yediriyorum kızıma
Sugul Mom8 peki çok teşekkürler normal yogurdu 6 saatte açıyordum sanırsam bu mayadada 10 saat beklemediğim için olmadı. Birde kefirde mayaya kefir eklemeye gerek yok değil mi yogurttaki gibi mayalar evde duruyordu öyle tutmayınca denememiştim tekrar deneyeyim en iyisi
Mom8 Sugul rica ederim. Paket üzerinde 8 10 saat kapalı kalsın yazıyor ben 10 saate yakın bekletiyorum. Kefir için önceden yapılmış kefire gerek yok. Onu tek başına aktiflestiriyoruz. Ben daha önce metro marketten başka bir marka kefir mayası almıştım onu direkt süte tozu döküp sarıp 12 saat bekleyince kefir oluyordu. Bu mayalar 1 lt den 5 ltye kadar mayalayabiliyor ben kefiri 1 lt yaptığım için yoğurt gibi oluyor bu şeklide güzel deneyin bence
HYagmur Saricizgilibeyazev 8 aydan beri içiriyorum altınkılınç yoğurdumu da süzmeden yapıyorum gayettw güzel oluyor tadı falan daha güzel ve kıvamda bazen hazır yoğurtla yapmak zorunda kalıyorum beğenmiyorum onunla cıvık oluyor bi tatsız tutsuz oluyor
Saricizgilibeyazev HYagmur aslında süzme yoğurtla yapınca ne kadar faydalı olur diye sormak istedim bazıları maya ile yapın demiş yoksa benim de süzme yoğurtla güzel tutuyor ☺️ Boşa gitmedi inşallah şimdiye kadar yedirdiklerim 🙄
Birmartannesi Saricizgilibeyazev Yoğurt mayasını nohuttan yapın,, bir avuç nohutu yikayip kucuk kavanoza koyup üstüne kavanoz kadar sıcak sut köyün üstünel süzgeçle kapatıp örtü örtün,süt soğur ve hala maya tutmazsa bi kaba sıcak su koyup mayayı kavanozla içine oturtun üstünde yine örtü dursun ama yoğurt gibi bi kıvam olacak maya tam olarak o,ilkinde tutmaz belki ya da fırının yoğurt ayarında yapın ama süt sıcak olacak yine
Saricizgilibeyazev Birmartannesi güzel oluyor mu gerçekten nohutla ve ya bakteri olayı nasıl oluyor bu durumda sağlık açısından ?
Mom8 Birmartannesi nohut ta bakteri yoktur lütfen bu şekilde şeyler yapmayın. Yoğurt dediğimiz şey fermentasyon ürünüdür. Nohut sadece sütü bozup pıhtılaştırır
Asli123 Mom8 marketten hazir şekilde aldığınız kefirin sağlığından nasıl eminsiniz ? Ambalajda satılan ürünlerde plastıge maruz kalıyor ki bu coook sağlıksız.
Mom8 Asli123peki siz facebook gruplarında hiç tanımadığınız insanların elden ele dolastirdigi mayaları cidden sağlıklı buluyormusunuz? Toz mayalarin elde ele gezen mayalardan daha sağlıklı olduğuna eminim. Ben fikrimi söyledim inşallah bir sorun yaşamazsınız çünkü mantar maya bulaş riski Çok yüksek yaptığınız şeyde…
Ghb Saricizgilibeyazev benim kızım 12 aylık 21 günlük yoğurt yemiyor yumurta falan yediremiyorum asla da acaba kefir mi icirsem diye aklıma takıldı o yüzden sordum çok teşekkür ederim
Saricizgilibeyazev Ghb yoğurda muz karıştırın ben arada meyvelerden karıştırıp yediriyorum . Yumurta da omlet şeklinde yapıyorum öyle arada yiyor dönemsel hep 😌 ama kefir çok faydalı olduğunu özellikle şu dönemde bağışıklığı güçlendirmek için bol bol tüketin diyorlar . Rica ederim canm
Gamidemi Saricizgilibeyazev bağırsak florası için doktorumuz önermişti fakat migrosta satılan kefirzade diye bir markanın kefiri icerisinde bol çeşit barindiriyormus onu al demişti
Ghb Saricizgilibeyazev hicbir sekilde kaç aydır ek gıda yediremiyorum çok zorla ne yaptıysam asla yumurtanın her halini deniyorum yoğurdun da aynı sekilini ama maalesef en çok sevdiği peyniri bile 3 aydır yemiyor malesef kefiri deneyeceğim 😊
Birmartannesi Saricizgilibeyazev annem yapıyor market yoğurdu gibi enfes,,,, bide 2 litre inek sütüne yarim litre köyün sütü koyup yoğurt yaparsanız o da nefis oluyor,, yani zaten nohutla süt fermantasyon sürecine geçip maya oluyor,,
Saricizgilibeyazev Mom8 Pınar da kef kefir eşim kendine almış üstünde kefir maya sı ve sütle üretilmiştir yazmışlar
Birmartannesi Mom8 peki ilk mayayı nasıl yapıcaz??? Elde sütüm var yoğurt yapmak istiyorum nasıl yapmam gerekiyor??