Kuboos_ Akut lösemi ağır bir hastalık ve her kanser gibi ölüm riski var. Fakat siz sürekli abiniz ölecekmiş gibi davranırsanız olmaz. Bu hastalıkla mücadale etmiş, tedavisini görmüş hala hayatta olan insanlar da var. Hep en kötüsüne hazırlıklı ama en iyisi olacakmış gibi de umutlu olmak gerekir. Durumu kötüleşirse o zaman karalar bağlayıp yas tutarsınız şimdi destek zamanı. Moral tedavinin yüzde ellisi diyebilirim size. Öleceğini düşünen, umutsuz bakan hastalar iyileşme göstermiyor, çünkü mücadele etmiyor. Zor günleriniz olacak belki ama daha 25 yaşında bir delikanlının hayata küsmesine izin vermeyin.
Kür kür kemoterapi planlanacak. Her kürün bitiminden sonra bir hafta on gün içinde kan değerleri iyice düşecek. Bu sürede bağışıklığı da düşeceği için enfeksiyon kaçınılmaz olacak. Ateşli günler geçirecek, antibiyotik tedavisi alacak. Kan ve trombosit desteği verilecek. Daha sonra değerleri tekrar toparlamaya başlayınca bakacaklar. Kanserin ne kadarını yok ettik diye. Eğer istenen düzeye gelirse, Bu süreçte kardeş taramasına girecekler sizin ve varsa başka kardeşlerinizin uyumuna bakacaklar. Aranızda kemik iliği %100 uyumlu çıkan olursa nakil yapılacak. Uyumlu olan çıkmazsa ilik bankalarına başvurulacak. Zaten nakilden sonra kemoterapi yok artık. Vücut reddetmesin diye uygulanan başka tedaviler var. Aşağı yukarı bütün tedavi süreci bu şekilde olacak. Tabi arada hastalığın seyrine göre değişen durumlar olabilir. Siz ne olacak diye düşünmeyin zaten her aşamada doktorlar sizi bilgilendirir iyisiyle, kötüsüyle. Siz ailesi olarak sadece destek olun, moral olun. İnşallah güzel bir süreç sizi bekler 🙏