Kuboos_ Merhaba. Yani bunu söylemek zor ama evet eğer tedaviye cevap alınamazsa ölümcül bir hastalık. Fakat tedaviye cevap veren, nakil olduktan sonra normal yaşamına dönen de çok hasta var. 2 yıl, 5 yıl, 3 ay 5ay gibi bir süre vermek doğru değil. Diğer kanserler gibi bir evresi yok. Sadece tedaviye yanıt alınamazsa birinci basamak, ikinci basamak, üçüncü basamak diye tedavi her seferinde ağırlaşarak tedavi şekilleri değişiyor. İyi huy ya da kötü huy diyemeyiz. Zaten lösemi kötü huylu bir kanserdir. Daha hafif seyirli kronik olan türleri var mesela KML ya da KLL çıkarsa biraz daha şanslı ama sizin anlattıklarınız Akut Lösemiye benziyor. İlk etap kemoterapi sürecinden sonra saçları dökülmeye başlar. Her bünye farklı ama kemoterapi sırasında genel olarak mide bulantıları, halsizlik çok olur. Ağız yaraları oluşur. Kemoterapi etkisiyle kan değerleri düşünce, bağışıklığı da düşecek. Enfeksiyona açık hale gelecek. Zaten size anlatırlar ama çok çok dikkatli olmak gerekiyor. Kan değerleri düşeceği için düzenli olarak kan ve kan ürünleri takviye edilecek. Abinizin kan grubundan olan gönüllü olanları hep ulaşılabilir, her an çağırılabilir konumda tutarsanız, sizden kan bağışı istedikleri zaman sıkıntı yaşamazsınız. Zorlu bir süreç ama dediğim gibi moral çok önemli, karalar bağlayıp yas tutmak yerine birbirinize destek olun. Löseve kayıt olsun. Başka sorularınız olursa yine yanıtlayabilirim.