nicu d vitamini konusunda ben de sizin gibi düşünüyorum, kullanmaya devam ediyorum, Türkiye güneş alan bir ülke olmasına rağmen d vitamini eksikliği çok görülen bir ülke, çoğu yetişkin bile şimdi gitsin tahlil versin d vit eksikliği çıkar, ben bile düzenli takviye vitaminler kullanıyorken çocuğumu ezbere bırakamam zaten.
Ben de iştahsızlığın altında yatan en önemli sebep kansızlık olduğu için kan değerlerine bakılmasını özellikle istemiştim, çocuğumun o kadar ağlamasına da dayandım ama yavrumu hem mahvettiler hem de alamadılar…
kızım 5 aylıktan 10 aylık olana kadar bazı değerlerinin takibi nedeniyle Kayseri şehir hastanesine gittik, nerdeyse iki haftada bir kan alınıyordu, o zaman zorlandıkları için de hep aynı kişi alıyordu yenidoğan hemşiresiydi, ben her gittiğimde hatırlatıyordum sağ el üstü veya bilekten daha iyi alınıyor diye ama o bile illa önce bir dirsek içinden deniyordu ya :(
yine çok uzun yazdım ama bir şey daha soracaktım, Kayseri’de sarı uçlu iğne kullanıyorlardı çocuklar için, ama Cuma günü götürdüğüm devlet hastanesinde önce normal herkesin kan aldırdığı yerde almaya çalıştırlar ve herkese kullanılan klasik yeşil uçlu iğneyle almaya çalıştırlar, damar kaçıyor kendini çok sıkıyor ağlıyor dedi hemşire iki kere deldi bir dirsek içi bir de el üstünden denedi olmadı, götür sakinleştir doyur uyut dinlensin tekrar getir dedi, ama ben oraya götürmedim, çocuk servisine çıkardık oradakiler biz alırız dediler, ama maalesef orda da alamadılar, orda da diğer el üstü ve bilekten denediler onlar da damar kaçıyor dedi.
Bilmiyorum yanlış mı düşünüyoruz ama biz eşimle yeşil uçlu iğne yüzünden alamadıklarını düşündük, sarıyla deneselerdi belki daha rahat alabilirlerdi, damarları çok ince kaçıyor diyorlar hep, iğne de kalın olunca belki o yüzden olmuştur…