Rukiye20 Esrahuma Bende öyle düşünüyordum sonuçta aç olan bebek nasıl uyuyacak ki uyanır ağlar huzursuz olur diyordum ama bilemedim 🤔
Rukiye20 Elifaydn İşte öyle de uykusuzluktan huzursuzlanıyorlar benimki 2 saat bile uyanık kalıyor bazen o süre de 4 kere falan emiyor zaten 😒
Elifaydn Rukiye20 biz şuan 31 günlüğüz akşamlar 5 saat uyumuyor , bu dönemleriniz de olacak , sonra da aralıksız 4 saat uyuyor , acıkınca uyanıyor , uyandırmıyorum ama sizin gibi tereddütte kalıyorum
Rukiye20 Alyazeynep sarılığı yok şükür çok hafif başladı geçti sonra şuan güzel emiyor ama uykudan uyandırmalı miyim bilmiyorum 🤔😑
Alyazeynep Rukiye20 henüz daha çok küçük o yüzden uyurken emzirsenizde hemen geri uyur bence emzirmelisiniz
Rukiye20 Şimdi mesela 1 saati gecik uyanık 3 kere emdi uzun uzun şimdi uyudu saat 1 de geri uyandıracağım di mi ? Yoksa saat 10 da uyandı diye 12 de mi geri uyandırayım ?
Rukiye20 Cihan Ama öyle de hasta olmaz mı üşütüp uyandırınca bana da burnunu sık ya da götüne vur dediler. Benimde doğum yaptığım yerde hemşire ilgilendi sonra benim doktorum geldi mama verdik dedim ne maması ya neden verdiriyorsunuz dedi bebek acıkır açlık hisseder acıkınca meme arar ağzına hazır gelmezse de emer emdikçe sütün gelir dedi o zaman bıraktım mamayı direkt gerçektende sütüm inst ettikçe geldi mama verseydim daha emmezdi
Cihan Rukiye20 memeye koyduğunda ince bir şeyle üstünü örtebilirsin öyle çırılçıplak tutma tabi bebeğin kontrolünde kilosu iyiyse doyuyordur emzirdikçe artacak sütün emzirdikten sonra bir de makinayla sağım yap
Gulsum71_ Rukiye20 daha bebegin çok kücük evet 2 saatte bir emzirmelisin benim kizim 4 aylik ve meme reddi yaşiyoruz çok zor şimdi emzirebildigin kadar emzir
AlpMom Rukiye20 3 saatte bir emebilir. 3 saati geçmemesi lazım sarılık riski oluyor genelde ilk 15-20 gün o yüzden. Yoksa bırakın emmesin 3-4 saat hiç bişey olmaz zaten yakında uyanıklık süresi daha artcak ve gündüzleri 40 dk dan fazla uyumıcak uykularını :)) şimdi keyfini çıkarın
Hafsa_anne Rukiye20 canım her emzirmede alt değiştirmene gerek yok ben geceleri uykuda emziriyordum mesela emiyor uyanmıyor ve uyumaya devam ediyor
Rukiye20 Hafsa_anne Yok her defasında değiştirmiyorum zaten onu örnek olarak söyledim. Yani 1 de emdi yattı diyelim 3 te kalktı sonra emmesi geri uyuması oyalanması derken 1 saat geçiyor zaten 4 te geri yatınca 5 te mi kalkmalı yoksa 6 da mı onu soruyorum 🤔
Rukiye20 Cihan bu Makine olayını da ben pek anlamadım onu neden yapıyorsunuz ne oluyor sağdığınız süt? Ne zamanları yapmalıyım hiç bilmiyorum 😑
Rukiye20 Alyazeynep bugün denemeye başladım bakalım bir de başlarda annem kucağa kaynanam yatağıma alıştırdı şimdi herkes gitti bende düzene koyuyorum biraz ağlıyor ama beşiğinde yatırıyorum sonra kendi kendine dalıyor 😌
Cihan Rukiye20 mastit olmamak için o makina mesela bebeğini emzirdin memende hala süt var eğer o sütü çıkarmazsan süt kanalların tıkanıyor ve çok ağrı yapıyor ateş yapıyor falan ben her emzirmeden sonra sağardım çıkmasa bile hiç mastit olmadım bir de diyelim ki sütün çıktı özel torbaları var onlara koyuyorsun buzluğa atıyorsun acil bir işin mi çıktı bebeğini besleyecek zamanın yok mu o zaman çıkarıp onu ılıyınca bebeğine veriyorsun iğne şırıngaları var ya onun gibi şırıngalar var ama süt vermek için adını bilmiyorum onunla o sütü veriyorsun ilk zamanlar biberonla verirsen biberon kolayına geldiği için memeyi almıyor meme reddi oluyor
Snglkmlalp Uyanık olduğu zamanlar çok fazla emmesi seni yanıltıyor olabilir. Her emdiği zaman yutkunma sesi geliyor mu? Vücudunuzun da süt üretimi için zamana ihtiyacı var. Bebekler her zaman açlıktan emmek istemez kokundan, güven duygusundan da emmek ister. 2 saati geçirmeden uyandırıp emzirmek en doğrusu. İlk bebeğimde tecrübesizlikten düzgün besleyememiş 2 kere sarılıktan hastanede yatmak zorunda kalmıştık. İkinci oğlumda daha tecrübeli olunca sarılık değeri çok yükselmeden düşürmeyi başardık.
Rukiye20 Snglkmlalp Evet her emmesinde baya lok lok yutkunuyor biraz kusuyor sonra yarım saat duruyor bir daha emmek istiyor o arada bir şeyler atıştırıyorum zaten meyve gibi yoğurt gibi kefir vs. Tek emme tek yutuş yapıyor hatta. Süt geldiğini de hissediyorum mememden 🤔