Bebegiim bu otizm olayı burda çok fazla konu edindi, ben artık çoğu annenin bu başlıktan etkilendiğini ve çocuğundaki normal hareketleri bile buna yorduğunu düşünüyorum.
Öncelikle bebeğiniz gayet sağlıklı duruyor anlattıklarınıza bakıldığında. Ayrıca otizm tanısı şuan koymak için çok erken veya burda kimse size “otizmli” diyemez. Şüpheleriniz varsa tabii ki bir doktorla görüşebilirsiniz içinizin rahat etmesi için.
Daha sonra ise, bu çizgifilm olayı kontrollü olduğu sürece bebeğe faydalıdır. Çizgifilmden kastım, bebeğe öğretici içerik izletmek, yabancı şarkılar dinletmek, hayvanları, doğayı tanıtan şeyler izletmek. Burda herkes “televizyon bebeği otizmli yapıyor!!1!1!” Dediği için, her anne kendini suçlu hissetmeye başladı. Yok böyle bir şey, bunun dozunu ayarlamak tamamen sizin elinizde. Teknoloji çağındayız, çocuğu uzaylı gibi yetiştirmenin alemi yok, illa tanışacaklar televizyon ile. Çocuk 3 yaşına geldiğinde “tamam daha otizmli olmaz” diyip 7/24 tv izletecekmiş izlenimi veriyor artık bazı insanlar. Bu çok baydı. Faydalı kullanırsak, dozunu ayarlarsak gerçekten öğretici olabiliyor bebekler için. 10 aydan küçükse müziklerle başlayabilirsiniz, büyükse yavaş yavaş günde 15 dk - yarım saat arası öğretici şeyler izletebilirsiniz.
Çocuğa adını öğretmezseniz adına tepki vermesini bekleyemezsiniz. Bunu herkes için söylüyorum, yanlış anlaşılmasın🙏🏻
Bebekler yaptıkları şeyleri çoğunlukla unutur, 2 ay önce aydede şarkısını söylediğimde aydededede şeklinde tekrarlayan bebeğim şuan asla yapmıyor mesela. Bunun yerine daha farklı şeyler yapıyor. Kedi, köpek seslerinş taklit etmeye çalışıyor vs.
Uzun lafın kısası, kuruntu yapmayalım, bebeğinizin otizmli olmadığını düşünüyorum ama dediğim gibi siz rahat etmek için yine bi doktor ile görüşün isterseniz. Sevgiler🌺